LASIĆ: HDZ 1990 neće ući u vlast u FBiH

0
898

– Vlada FBiH već odreÄ‘eno vrijeme radi u nepotpunom sastavu uslijed izlaska ministara DF-a iz vlasti. MeÄ‘utim, na samom radu Vlade se to uopće ne osjeti. Å toviÅ¡e, rad Vlade FBiH je na iznimno visokoj razini i zadovoljan sam kako se ovaj saziv nosi sa svim poteÅ¡koćama, kojih ima, suočava s problemima, rjeÅ¡ava nagomilane poteÅ¡koće, a sve u skladu i duhu usvojene Reformske agende. Normalno je da je potrebno popuniti ispražnjene pozicije unutar Vlade kako bi taj rad bio bolji. Očekujem da se to vrlo skoro dogodi, tj. da ove pozicije popune ministri stranaka iz “boÅ¡njačke kvote” sukladno izbornim rezultatima, izjavio je u u untervju Večerenjem listu federalni ministar prometa i veza Denis Lasić.

A kako gledate na mogućnost da se u vlasti nađe i HDZ 1990.?

– HDZ BiH je s ostalim strankama unutar HNS-a imao takav izborni rezultat, a samim time i odgovornost, da u punom kapacitetu popuni “hrvatsku kvotu” unutar Vlade FBiH. Uopće, niti je bilo razloga na početku formiranja vlasti u FBiH, a ni sada za uključivanje nekih drugih. Pogotovo znajući namjere i krajnji cilj vodstva spomenute stranke, još iz predizbornog i izbornog vremena, sigurno ne mogu imati sugovornika u HDZ BiH. Oni koji su tražili i dobivali glasove od drugih naroda, a samo u cilju naškoditi svom hrvatskom narodu, neka budu dio vlasti ispred tih naroda.

Treba li ovu rekonstrukciju pratiti vertikalna promjena vlasti na svim razinama, od županije do države?

– Svakako. Ovoj državi i njezinim građanima je dosta političkih prepucavanja i odgađanja provedbe izbornih rezultata. Prošla vlast u FBiH je pokazala apsurd svog nakaradnog formiranja i djelovanja. Potpuno, protočno i sinkronizirano provođenje zakonskih reformi, mjera, odluka, podrazumijeva istu ili vrlo sličnu parlamentarnu većinu na svim razinama. Koliko vidim, uskoro će tako i biti.

Zašto se u dijelu Sarajeva prihvaćanje Mehanizma koordinacije protumačilo uvodom u treći entitet i može li biti sporno sudjelovanje županija na europskom putu zemlje?

– Ponosan sam na čvrsto djelovanje svih šest ministara iz HDZ BiH upravo i u ovom segmentu prihvaćanja Mehanizma koordinacije, čvrsto opredijeljenje europskog puta, ali uvažavajući svu raznolikost FBiH, na kojem županije imaju značajno mjesto i odgovornost i čiji će se stavovi itekako uzimati u obzir. Nažalost, dio spomenutog “Sarajeva” je, opet zahvaljujući prošlom sazivu Vlade FBiH, naučio na instaliranje svojih poslušnika u sklopu “hrvatske kvote”. Ljudski, nije se baš lako pomiriti, da nakon tog uvriježenog i za njih sasvim normalnog djelovanja dođu neki, nacionalno osviješteni, koji su sušta suprotnost tom radu i koji imaju granicu ispod koje ne idu.

Kada se mogu očekivati promjene u svim javnim poduzećima i agencijama koje su u vašemu resoru?

– Federalno ministarstva prometa i veza je vrlo opsežno ministarstvo. Naime, uz sve ingerencije, unutar Ministarstva se nalazi niz značajnih javnih poduzeća (BH Telecom, HT Mostar, BH Pošta, HP Mostar, JP Autoceste FBiH, Ceste FBiH, Ceste d.d. Mostar, Sarajevoputevi, Željeznice FBiH, Aerodrom Sarajevo, Mostar, Tuzla…). U velikoj većini njih promjena je već bilo, ili su u tijeku iz proceduralnih razloga. Moj osobni stav, a koji je sukladan stavu Vlade, je da u ta poduzeća trebaju doći sposobni rukovoditelji, menadžeri koji će znati žurno sanirati sve probleme i gubitke koje su zatekli. Ne želimo da to bude ustaljena praksa zapošljavanja stranačkih podobnika. Javna poduzeća i po svom nazivu su poduzeća svih građana FBiH, i tako se treba odnositi u radu i upravljanju tim poduzećima. Je li to tako, građani o tome najbolje sude, a svoje mišljenje kažu svake četiri godine.

Kakva su vaša očekivanja u pogledu nastavka izgradnje koridora Vc?

– Očekujemo početak radova na dionici Počitelj – Zvirovići, te Zenica sjever krajem ove godine. Dionice su i tehnički teške, a i financijski traže znatna izdvajanja. Procedura oko kreditnih zaduženja je završena, natječaji su pri kraju, tako da očekujemo vrlo skoro sjednice Zastupničkog doma i Doma naroda na kojima bi se konačno trebalo dobiti zeleno svjetlo za potpisivanje ugovora i početak radova. Cilj je da se velika većina domaćih građevinskih tvrtki angažira, a istodobno idemo na pripremu za izgradnju ostalih dionica.

S obzirom da je bilo određenih špekulacija, možete li nam potvrditi ili demantirati hoće li u ovome mandatu vlasti doći do prodaje državnoga udjela u telekomima?

– Ova Vlada FBiH ima jednu dobru odnosno lošu osobinu, a to je da svaki problem definira, naziva ga pravim imenom i donosi rješenje. U najvećem broju slučajeva to nije popularno, međutim, druge nema. Svakako da želimo zadržati većinski udio u svim poduzećima, pa tako i u telekomima. Nismo pobornici gašenja požara po potrebi, jer je to kratkog daha, poglavito ako to služi kratkotrajnom saniranju određenih dubioza.

Jedan od važnijih prioriteta postavljenih ispred BiH i Srbije je moderniziranje pruge Sarajevo – Beograd. Koliko je taj projekt značajan za posrnule Željeznice, ali i BiH u cijelosti?

– Željeznice FBiH su poduzeće koje je u velikim i složenim problemima. Financijske dubioze koje su godinama nastajale su u stotinama milijuna maraka. Obveze prema Poreznoj upravi, prema dobavljačima (neracinalna kupovina vlakova itd.), kriza željezničkog prometa općenito, te loš menadžment su doveli do toga. Tražili smo i uključivanje državne razine jer su Željeznice itekako bitne za gospodarstvo BiH i trebaju žurnu reakciju i pomoć. Unutar Željeznica FBiH se već rade određene rekonstrukcije i moderniziranje (Sarajevo – Bradina – Konjic), te svakako želimo podržati projekte modernizacije i sve projekte unutar željezničkog sektora bpz.ba