NeÅ¡to se mislim u 1 poslije ponoći kako ima puno stvari u mom srcu i u mojoj glavi o kojima ne smijem i ne mogu pisati. A siguran sam da bi takvi radovi pokupili mnogo lajkova i kako bi se mnoge duÅ¡e raspekmezile kad bi sve to Äitale. Ali, baÅ¡ danas, dok je trajao taj Veliki Äetvrtak i dok sam imao moje privatne borbe i hrvanja s Gospodinom, razmiÅ¡ljao sam o tom Gospodinu kao o mom prijatelju kojem jedinom mogu neke stvari kazati i povjeriti. I kako Äeznem ponekad da onaj „Ne boj se“ bude od kamena, drveta, da bude knjiga ili kakva životinja ili Äak Äovjek pa da ga mogu uhvatiti i obgrliti i ne puÅ¡tati nikad. Da taj „Ne boj se“ bude tako opipljiv pa da se ja ne bojim i da to stvarno živim.
Piše: Fra Željko BARBARIĆ (ABCportal.info)
Ovako, imam se potrebu praviti nepogreÅ¡ivim, neranjivim i supermenom. Pokrivam i sakrivam svoje padove da ne bi tkogod pomislio da sam slab, bojim se da ne bih sluÄajno u mojim projektima i planovima uÅ¡ao u slijepu ulicu, baÅ¡ me strah tih padova. I onda kad se dogodi taj pad, onaj „Ne boj se“ bi baÅ¡ tada trebao postati živ, opipljiv, uhvatljiv i dohvatljiv. Jer se viÅ¡e uzdam u sebe, nego u Boga. Jer me strah kad padnem da ću se udariti i da će me boljeti. Mislim da sam negdje preÅ¡utno to ubacio u naÅ¡ ugovor, moj i Gospodinov. Da me neće boljeti, da ću ja ići za Njim i da će sve biti u redu.
A opet, gledam Njega, gola, ogoljena. Bez odjeće, bez dostojanstva, bez prijatelja, bez obrane, bos, gol, žedan… Takav Äak izgleda lijep, zato Å¡to niÅ¡ta viÅ¡e ne sakriva ono Å¡to On jest. ÄŒista ljubav. ÄŒista. NiÄim nagrÄ‘ena, povrijeÄ‘ena ili sakrivena. Na križu je ta ljubav potpuno otkrivena i niÅ¡ta drugo se ne nalazi u njoj da bi se Äovjek mogao zbuniti. Gleda Njega koga su proboli, gleda Njega kako svejednako opraÅ¡ta i s križa, tjeÅ¡i s križa, moli na križu, sve kao Å¡to je radio i dok je slobodno hodao i Äinio dobro zemljom.
Kad sam ulazio u samostan, a vjerojatno i vi kad ste ulazili u brak, ili uopće kad ste ulazili u neke odnose, imali ste odreÄ‘ena oÄekivanja. Nekako svi mislimo, imamo ideju kako bi to trebalo izgledati i kako bi to trebalo biti. Imamo nekakva svoja oÄekivanja, nadamo se neÄemu. Kad ono tamo, poÄesto ni blizu svega onoga zamiÅ¡ljenoga, ni blizu one neke slike koju smo imali u glavi. Valjda zato ima i puno razvoda. Valjda zato i svećenici napuÅ¡taju svoje zajednice i svoj poziv. ÄŒini mi se da je to zato Å¡to u toj slici nekako nije bilo gologa, ogoljenog i izranjenog Krista na križu. Jer nema svećeniÅ¡tva bez takvog Krista i takvog svećenika. Ostavljenog, napuÅ¡tenog, poniženog, izloženog i izruganog.
Teorija lijepo zvuÄi. A teorija glasi: Å to je malo muke, problema, padova, ruganja, sramote u usporedbi s vjeÄnosti s Bogom? Samo je problem Å¡to je ovo sada, ovo sadaÅ¡nje itekako opipljivo, a ono vjeÄno je „na Äekanju“ i imamo ga samo u ideji. Jer u ovom sadaÅ¡njem, tj. u onom proÅ¡lom, da sam se ja naÅ¡ao s Isusom u Getsemaniju i svim onim prilikama iz Velikog tjedna, Äini mi se da bih ja prvi utekao iz onog vrta, da bih Ga zatajio, izdao, sakrivao se iza nekog žbunja… NeÅ¡to mi se Äini da bih pozaboravljao na vjeÄnost u tim trenucima straha za vlastitu sadaÅ¡njost. I tu me strah. I ne daj da se pogubim, Kriste. Ne ostavljaj me samog. I ne daj da ja Tebe ostavim. Jer ako Tebe ostavim, ne da ne znam kako ću dalje, nego ne znam viÅ¡e ni tko sam ni Å¡to sam…
Trebam te k’o ozeb’o sunca. Da parafraziram jednu pjesmu, pobjeg’o sam, priznajem ti sada, pobjeg’o sam ko zadnje smeće. A Ti? ÄŒovjek, Adam je pao. ÄŒovjeÄanstvo je ogrezlo u grijehu. A ti ispravljaÅ¡ taj pad tako Å¡to je Äovjek opet pao – ovaj put je ubio Boga na križu. Apsurdistan. ÄŒisti apsurdistan. Njegovom smo se modricom izlijeÄili. Kao Å¡to je Krist visio na križu gol, ogoljen, tako i sveti Franjo skida svoju haljinu pred svojim zemaljskim ocem, ostaje gol kako bi mogao pripadati samo Bogu. O kad bi se dalo shvatiti da sam samo Tvoj i da su svi ostali ljudi i sva stvorenja Tvoji. Ali, ne da se shvatit… Ne da se prihvatiti… Ne da mi se prihvatiti EvanÄ‘elje kao priruÄnik ljubavi, kao upute za upotrebu života. Ne da mi se prihvatiti svetu misu kao dnevnu lekciju, dnevnu dozu ljubavi koja mi ojaÄava imunitet i otpornost na zlo i napasti.
Ipak, ti se spuÅ¡taÅ¡ k meni, opraÅ¡taÅ¡ i zaboravljaÅ¡, ne po mojim ili naÅ¡im zaslugama, već po obilju svoje dobrote i praÅ¡tanja.  Opet ona pjesma od Opće opasnosti. Da ti kažem oprosti, to tako jadno zvuÄi… Jadno zvuÄi jer se toliko puta izlizalo, jer sam toliko puta otiÅ¡ao krivim putem i pao, spotaknuo se i oderao nosom i licem asfalt pod sobom. Ali Ti i to jadno oprosti prihvaćaÅ¡ kao najveću moguću garanciju mog obraćenja. Tu ti skidam kapu. To možeÅ¡ samo Ti.