Samo 15 sati godiÅ¡nje gimnazijalci koji se Å¡koluju po hrvatskom Å¡kolskom programu koji donose kantoni s hrvatskom većinom predviÄ‘eno je za sate Politike, 15 sati za Gospodarstvo. O BIH uÄe tek Å¡turo i na brzinu osnove politiÄkog sustava. ProsjeÄan gimnazijalac , koji se odÅ¡koluje po hrvatskom Å¡kolskom programu o Daytonu ne zna gotovo niÅ¡ta. Razgovarajući s nekim profesorima iz Hercegovine, saznali smo da prosjeÄan srednjoÅ¡kolaca nema pojma o tome tko Äini predsjedniÅ¡tvo BIH, tko ga je do sada Äinio, Å¡to je to Alijansa, Å¡to Platforma. Å¡to je smisao Doma naroda i kada je taj smisao uniÅ¡ten, tko je bio Petritsch a tko Ashdown. Niti o povijesti ukidanja Daytona i uvoÄ‘enja Petritschevog paraustava ne znaju apsolutno niÅ¡ta.
Ne znaju da je osnova federalnog Ustava Washington, ne razumiju Å¡to su to Barryevi amandmani i na koji naÄin je u BIH omogućena institucionalna majorizacija. A upravo to bi trebao biti zadatak ministara obrazovanja u hrvatskim kantonima, da djeci koja postaju maturanti usade svijest o tome u kakvom politiÄkom sustavu žive. I na koji naÄin, je Ustav koji je potpisan 1995-e derogiran na njihovu Å¡tetu. Bez novih , druÅ¡tveno svjesnih generacija, priÄati o nekakvoj borbi , hrvatskoj politiÄkoj borbi u BIH iluzorno je.
Gimnazije naroÄito trebale bi ponuditi Å¡iroku osnovu po tom pitanju. Kada bi one to uÄinile, indoktrinacija mladih Hrvata u BIH od strane moćne sarajevske propagande ne bi bila moguća. Oni bi tada razumjeli medijsku, politiÄku i svaku drugu igru u BIH. Ovako je sasvim normalno da im se putem sarajevskih medija, i sarajevskih igraÄa instaliranih u Hercegovini, prodaje priÄa, kako je za njihovo stanje i položaj u druÅ¡tvu iskljuÄivi krivac nekakav lokalni moćnik.
Sustav obrazovanja koji financiramo, trebao bi naÅ¡oj djeci osvijestiti poimanje druÅ¡tva Äiji aktivni sudionici postaju ovih dana maturiranjem. Taj sustav , to uporno odbija uÄiniti sve ove godine. ZaÅ¡to? Je li uzrok lijenost? Je li problem nadopuniti Å¡kolski program skriptom od par stranica? Je li tako teÅ¡ko shvatiti da je neobrazovano druÅ¡tvo na rubu i da samo jakim obrazovanjem i educiranim mladim generacijama Å¡titimo sami sebe od projekta manipulacije, majorizacije i zamiÅ¡ljenog utapanja u moćnije projekte državotvornih nacija? Ako je to famozno hrvatstvo i hrvatski otpor, sveden tek na puko hrvatovanje, i busanje u katoliÄka prsa, uz Å¡tancanje diploma kao biznis od takvog hrvatstva nema niÅ¡ta. A vesele mu se tek oni koji kažu da će i ovo malo Hrvata Å¡to je ostalo, ili se asimilirati ili im je preko granice.
Ovaj tekst prvenstveno je napisan ministrima obrazovanja u kantonima s hrvatskom većinom. Tko god da jeste, vakat je , krajnji vakat, da mrdnete guzicom.
Vladimir Putin, je ovih dana donio zakon , koji ima cilj da se kroz sustav informiranja i obrazovanja poveća broj patriota u Rusiji za 7 posto. To je odgovor Rusije na primjetan porast NGO sektora u Rusiju financiranog stranim kapitalom. Program koji će taj zakon implementirati dakle unaprijed je egzaktan i bavit će se egzaktnim metodama implementacije one istine kakvu državni vrh Rusije smatra bitnom za naciju. Koliko god se ovde radilo o možebitnoj diktatorskoj odluci nije suviÅ¡no navesti ovaj primjer kao paralelu Å¡to radi netko daleko moćniji u poziciji kad mu prijeti indoktrinacija NGO sektora. A Å¡to Äini hrvatska intelektualna zajednica u BIH? PonaÅ¡a li se kao pleme ili kao državotvoran narod?
Å kole po boÅ¡njaÄkom programu, odavno su svoju mladež u BIH educirali u onu poluistinu koju danas možemo Äuti sa sarajevskih ulica. Oni su žrtve, ali i najveći pobjednici proÅ¡log rata. Washington je bio kapitulacija HVO-a i pobjeda ABIH, a slom RS-a i VRS-a od strane silne ABIH zaustavile su tek ameriÄke snage. I dok u BIH odrastaju tisuće nacionalno naoÅ¡trenih ovih ili onih, Hrvati , mladi, u BIH, znaju tek neÅ¡to o Kolindi, Hrvatskoj, i odrastaju uz svijest da je zemlja u kojoj žive samo prolazna stanica iz koje treba bježati jer je ovde sve korumpirano i ne zna se viÅ¡e ko tu koga.
O pozitivnoj selekciji mladih kadrova, sukladno kvaliteti znanja, o sustavu postavljanja sposobnijih na kljuÄna mjesta na SveuÄiliÅ¡tu u Mostaru, i davanja besplatnog Å¡kolovanja istima, kao i postdiplomskog obrazovanja, o tome ne treba troÅ¡iti rjeÄi.
poskok.info