Županije se žale na koeficijent raspodjele. Toliko o „hrvatskom odgovoru“!, navode u priopćenju iz Hrvatske republikanske stranke.
U sjeni brige o izbjegliÄkoj krizi u susjednim državama, ministrica financija FBiH najavljuje kreditiranje kod komercijalnih banaka. Ministar financija u Vijeću ministara se ne slaže, pa tvrdi kako su krediti MMF-a najpovoljniji. Županije se žale na koeficijent raspodjele. Toliko o „hrvatskom odgovoru“!, navode u priopćenju iz Hrvatske republikanske stranke.
Odlika koja krasi županije i općine sa hrvatskom većinom su negativan prirast, nejasna i ne tako blistava budućnost velikih poduzeća, odljev ljudi i cijelih obitelji u inozemstvo, itd. Izgleda kako to nikoga, a osobito one koji su na vlasti, nije briga. ZakljuÄak je kako je razlika izmeÄ‘u Platforme i nove legitimne vlasti samo u tome Å¡to su nam Platformu nametnuli, dok smo ovu vlast sami birali. Navike upoÅ¡ljavanja rodbine, pijanog troÅ¡enja javnog novca, neimanja bilo kakve vizije budućnosti i svega onog loÅ¡eg iz platformaÅ¡ke ere se samo nastavljaju sa drugim akterima.
Imamo ministra u Vijeću ministara koji tvrdi kako „kredit MMF-a je najpovoljniji i ne može se usporeÄ‘ivati s kreditima komercijalnih banaka“, imamo ministricu u Vladi FBiH koja najavljuje „kreditiranje u iznosu od 200 mln KM kod komercijalnih banaka“. U konaÄnici imamo premijere županija koji za loÅ¡e stanje županijskih kasa krive udio u dugovanjima sa viÅ¡ih razina. U ovom sluÄaju, oni su u pravu! UtroÅ¡ak ovih kredita se u najvećoj mjeri utroÅ¡i po diskriminirajućim koeficijentima zakona o pripadnosti javnih prihoda. Svi podjednako vraćaju kredite, ali ne sudjeluju podjednako u utroÅ¡ku.
Ovo dokazuje nepostojanje ikakve koordinacije, kad se radi o nacionalnim interesima, izmeÄ‘u zastupnika iz istog naroda, iste stranke, ali razliÄitih razina vlasti. Koordinacija postoji, itekako, kada se radi o upoÅ¡ljavanjima i imenovanjima bliže i dalje rodbine u savjetniÄka, upravna, agencijska i dr. mjesta po svim razinama. Budući da nitko nakon izbora viÅ¡e ne spominje reformu javne uprave, lako je doći do zakljuÄka kako je jedan razloga kreditiranja, pored umjetnog kupovanja socijalnog mira, servisiranje plaća novouposlenoj rodbini.
Ponavljamo, HRS je jedini prije izbora ponudio realno izvediv prijedlog ustavnih reformi BiH, u vidu uvezivanja većinski hrvatskih i boÅ¡njaÄkih županija i uvoÄ‘enjem disktrikta za viÅ¡enacionalne sredine. Na razini jedne godine to bi znaÄilo uÅ¡tede od preko 300 milijuna KM. Ukidanjem dotacija (ili samo reduciranjem) politiÄkim strankama, ukidanjem pojma „profesionalni mandat“ na nižim razinama, ukidanjem beneficija politiÄki izabranim zastupnicima, brojka uÅ¡teÄ‘enih milijuna KM bi narasla skoro do pola milijarde samo na razini jedne godine. Ta brojka bi bila dovoljna za vraćanje postojećih kredita, kao i ulaganje u infrastrukturu. Kreditiranje, kakvo trenutno provodi izvrÅ¡na vlast, bez ikakve vizije i programa ide na mlin centralistiÄkim i unitaristiÄkim snagama u BiH radi kojih se prije izbora zajedniÄki podržala lista HNS-a.
Ponavljamo i ono Å¡to smo govorili prije izbora: cilj HNS-ove liste nije bio da se provjereni hdzovski kadrovi, koji niÄim nisu to zaslužili i koji su najodgovorniji za katastrofalno financijsko stanje županija i općina sa hrvatskom većinom, vrate na federalne proraÄunske jasle. Misija HNS-ove liste je rjeÅ¡avanje hrvatskog nacionalno pitanje, a ne pozicioniranje istroÅ¡enih, ali posluÅ¡nih kadrova, navodi se u priopćenju ove stranke. bpz.ba