Nerijetko polemiziram s nekim poznanicima, koji mi se pravdaju da imaju valjani razlog viÅ¡e ne ići nedjeljom u crkvu, a inaÄe im je rijetkost i do tada bila. A razlog im je da ne mogu podnijeti one, ateiste i komuniste, koji su se pojavili devedesetih godina na nedjeljnim misama a pogotovo one iz vlasti koji dolaze samo na najveće blagdane.
Tema se znala proÅ¡iri-ti i na prisegu bivÅ¡eg predsjednika Ive Josipovića koji je „licemjerno“ stavio ruku na Bibliju i na kraju izgovorio: Tako mi Bog pomogao! A da ne izmiÅ¡ljam toplu vodu, evo Å¡to sam napisao a nije mi objavljeno, upravo povodom predsjedniÄke prisege spomenutog predsjednika:
„Koliko se lijeÄnika (doktora medicine) doista drži svoje prisege, a paralelno s time i odredbe Älanka 21. naÅ¡eg Ustava da „svako ljudsko biće ima pravo na život“? Koliko je vjerodostojna njihova prisega a koliko je katoliÅ¡tvo žene majke odnosno trudnice koja ide na ginekoloÅ¡ki stol da prisegnuti lijeÄnik obavi abortus-pobaÄaj? Å to ovdje treba dokinuti ili promjeniti; samu prisegu ili Ustav odnosno brisati sa popisa knjige krÅ¡etnih po župskim uredima onih za koje se ima svjedoÄanstvo da su namjerno obavili pobaÄaj? ZaÅ¡to ovo pitam?Zar netko može osporiti da je kod nas ogromna većina deklariranih katolika koji se ne pridržavaju ne samo Ustava nego i same Biblije. Ako se i može( a može se) mjenjati odredbe Ustava, ali Bibliju ni za jedno slovo se ne može mjenjati. E pa baÅ¡ na tu Bibliju i deklarirani agnostik je pozvan staviti svoju ruku; kao Å¡to isti ima pravo“ stavit“ i svoje oÄi, svoj pogled na križ ako prolazi kraj njega ili na velebnu katedralu,naÅ¡u prvostolnicu u Zagrebu, na zvijezde, nebo, more i da sve ne nabrajam. A zapravo, smije li agnostik uopće Äitati Bibliju, svirati duhovne preludije, oratorije ili duhovne skladbe,ulaziti u sakralne objekte,muzeje, ili je agnostiku da zaobilazi sva djela inspirirana Bibli jom odnosno kršćanstvom,kao i drugim knjigama i baÅ¡tinama drugih vjeroispovijesti?
Trojica mladića, sunarodnjaka i prijatelja proroka Daniela,ubaÄena je u užarenu peć u dvoru kralja Nabukodonosora, jer se nisu htjeli pokloniti zlatnom kipu kojeg je postavio kralj.Uu toj peći su ispjevali takovu pjesmu na kakvu ljepotu i doživljaj je i sam kralj ganut, kao i na samu Äinjenicu da ih vatra ni malo nije ugrozila, kako ni samu odjeću na njima ili njihovu kosu, da je gotovo zaprijetio svima,u svom kraljevstvu, da će biti raskomadan tko pogrdi Boga ovih mladića. A mladići, kao i prorok Daniel su bili sudion ici izraelskog ropstva u Babilonu.
Ima li sliÄnosti i u naÅ¡em vremenu kada zapravo nitko nije privilegiran na ni na Bibliju ni na Boga SveÅ¡injega,Stvoritelja, bilo staviti ruku na Bibliju ili je otvoriti pa Äitati a da time se ne klanja nekakvom „Protokolu“inauguracije? Budimo sretni da netko hoće baÅ¡ u nekakvom protokolu pozvati se na Onoga koga baÅ¡ i ne poznaje tko je On, poput kralja Nabukodonosora koji prijeti podanicima da ne pokrÄ‘uju ime Boga trojice mladića, iako ni sam nije priznavalac njihova Boga Jahve(u istoj Bibliji stoji da je neko vrijeme poput zvjeri živio daleko od dvora u prirodi i vratio se kao obraćenik) a da i ne spominjemo danaÅ¡nje mnogobrojne pogrditelje Imena Božjega, psovaÄi, a deklariraju se katolicima“.
Da, ako pomislimo samo na ovaj prizor iz Biblije, tj. trojice mladića u peći, zar nije nekakav razlog dopustiti predsjedniku agnostiku da stavi ruku na tu Bibliju, kako Å¡to je Nabukodonosor „stavio“ svoje oÄi na one mladiće u peći pa je bio inspiriran reći Å¡to je već rekao? No, naÅ¡ agnostik nije se u svom predsjednikovanju baÅ¡ dao na ono zaÅ¡to je prisegao i pritom držao ruke na Bibliji. Ali, sigurno je kako mu taj Äin nije na odmet, tj. kad-tad mu može pomoći kroz život da doÄ‘e do novih spoznaja te potisne sadaÅ¡nji agnosticizam. Već se jednom pohvalio kako je uživao u crkvenom obredu, Äini mi se, u Ludbregu; gdje se lijepo sviralo i pjevalo. Zar ga nismo vidjeli u zagrebaÄkoj katedrali?
Nije se nigdje potužio kako mu je tu bilo dosadno i da rado viÅ¡e neće dolaziti. Tako isto bilo koji graÄ‘anin svojim dolaskom u crkvu, a pogotovo za većeg blagdana, neće priÄati okolo kako je zalutao i da je neÅ¡to bez veze doživio. Hodati pod suncem nije niÄiji privilegij.
Zar svi ne hodamo, i vjernici i nevjernici pod jednim suncem? Zar ne postoje bolnice za sve graÄ‘ane, Å¡kole, dućani, ulice, more, kiÅ¡e, vjetrovi….? Tako i crkve su otvorene za sve i nitko ne stoji na ulazu da bi propustio ove a ne one? Zar Krist nije ulazio u kuće grijeÅ¡nika, Äak i na njihove gozbe i gozbio se s njima? A kud i kamo, vjerujem, je Kristu draže da netko i od“ vrlih“ greÅ¡nika ili agnostika ulazi u njegovu kuću(crkvu). Ne znam kako se toliki(kršćani) osjećaju kad u njihovu crkvu uniÄ‘e netko koji je to uÄinio prije 30 ili viÅ¡e godina, ali iskreno se i veoma radujem kad ja to primjetim.
Jednako mi je žao onih koji se opravdavaju svojim nedolaskom nedjeljom u crkvu, zbog razloga kojeg navode. A takovih je „more“ (Äak previÅ¡e)! Nadam se kako ću biti viÅ¡e puta radostan kad od ovih, neke, primjetim da je izbrisan onaj razlog pa su opet tu, u crkvi.
Nikola Bašić