Dezintegraciju BiH inzistirajući na Daytonskom poretku, trajno održavaju i razvijaju Srbi, kojima je taj sporazum zapravo darovao ratnu pobjedu kad su bili pred potpunim vojnim slomom. A osigurao im je privremenu amnestiju za zloÄine i odgovornost za nezapamćen progon nesrpskih naroda. Funkcija toga sporazuma je bila zaustavljanje rata i kupovanje vremena za pregrupiranje politiÄkih snaga i pozicija za konaÄno rijeÅ¡enje geostrateÅ¡kih pozicija na jugoistoku Europe. To vrijeme Mesić, RaÄan, Sanader, Josipović i Milanović nisu iskoristili.
Republika Hrvatska je kao tronožac. Njena stabilnost, njena budućnost i nosivost izravno je uvjetovana svakom njenom nogom. Jedna je noga hrvatski narod u Republici Hrvatskoj, druga je noga hrvatski narod u BiH, a treća je noga kompletno hrvatsko iseljeniÅ¡tvo, milijuni ljudi koji su iz razliÄitih razloga, a svi se mogu svesti pod zajedniÄki nazivnik – nepostojanje uvjeta za upravljanje svojom sudbinom u Hrvatskoj – stoljećima odlazili diljem svijeta.
Za samo 15 godina nakon TuÄ‘mana, gotovo su potpuno odsjeÄene obje noge hrvatskoga tronoÅ¡ca, one van granica danaÅ¡nje države. IseljeniÅ¡tvo samo figurira, i to ponajviÅ¡e zbog nužnosti održavanja “ustaÅ¡ke” opasnosti, koja je antifaÅ¡istiÄkom režimu potrebna kao krv vampiru, radi održavanja pogubnog poretka u Hrvatskoj. Emigracija i Hercegovci su trajna ideoloÅ¡ka plaÅ¡ila u antifaÅ¡istiÄkim kukuruziÅ¡tima, trajno vrelo inspiracije razliÄitih kampanja, uzroÄnici svekolikih Å¡teta i opasnosti “graÄ‘anskom i urbanom” druÅ¡tvu, pojiliÅ¡te stotinama “aktivista” u svim sferama druÅ¡tvenoga života. Da nema emigracije i Hercegovaca, moglo bi se postaviti opasno pitanje opravdanja postojanja desetina udruga, gotovo kompletnoga civilnoga sektora, sinekura u medijima i u kulturi, ali i alata za preusmjeravanje toka Republike Hrvatske.
Mogu koliko im Hrvatska dopusti
Temeljni hrvatski problem je trokut vanjske politike koji je poÄivao na Josipoviću, Pusić i Pupovcu.
Zbog toga su prethodni predsjedniÄki izbori bili tako ogorÄena druÅ¡tvena i politiÄka bitka svim sredstvima, s jedne strane, za održanje takvoga trokuta, a s druge strane za njegovo trajno uruÅ¡avanje i postavljanje hrvatskoga državnoga tronoÅ¡ca na sve tri noge.
Svi Äetnici, velikosrbi, svi radikalni BoÅ¡njaci, islamisti, vehabije, svi oni mogu toÄno onoliko koliko im Republika Hrvatska dopusti. Da ne bi bilo zabune, toÄno toliko mogu i Britanci, Njemci, Rusi, Amerikanci, koliko god moćni bili.
Prvo je važno postići da u samoj Republici Hrvatskoj kao centralnom nervnom sustavu hrvatskoga naroda, nemaju nikakvo politiÄko, institucionalno i medijsko uporiÅ¡te.
A to je nakon ovih predsjedniÄkih izbora vidljiv pravac razvoja hrvatske politike.
Hrvatska državna politika, bar po prvim politiÄkim potezima predsjednice Kolinde Grabar Kitarović pokuÅ¡ava poći tim pravcem. RjeÅ¡enje za status Hrvata, ali i cijele Bosne i Hercegovine samo je u manjem djelu u BiH. Prvenstveno je u Zagrebu, za promjenu – hrvatskom Zagrebu, zatim u Washingtonu, Berlinu i Ankari. Iako zbog Republike Srpske pozicije Beograda djeluju moćno i sigurno, uvjerljvo su najnesigurnije, a Beograd najnemoćniji. Pri tome nema ni jednoga razloga ne respektirati realan meÄ‘unarodni utjecaj Moskve, koliko god bila u ovakvom ili onakvom sukobu s Amerikom, a pogotovo Londonom. RijeÅ¡enje za BiH nije u – Londonu. U Londonu je – smrt Bosne i Hercegovine. Samo na temelju preduvjerenja prepuÅ¡tati ekskluzivno Srbiji suradnju pa i dobre odnose s Rusijom, ili željama Amerike, a pogotovo Britanije, je maloumno i neoprostivo sa stanoviÅ¡ta dugoroÄnih hrvatskih interesa. Nema ni jednoga razloga poći od toga da i Rusija ne može imati svoje interese komplementarne ciljevima i interesima hrvatskoga ili boÅ¡njaÄkoga naroda.
Hrvatska danas ne smije respektirati kao argumentiranu politiku skakanje na zadnje noge boÅ¡njaÄkih i proboÅ¡njaÄkih politika i institucija u BiH, na svaki spomen federalizacije Bosne i Hercegovine. To je kao lavež svezanoga psa, ma koliko krvoloÄno zvuÄao. Ne može se režati na hrvatski zahtjev za uspostavljanjem pune državnosti, koje nema bez teritorijalne dimenzije, a istovremeno polaziti od Republike Srpske kao neupitne realnosti. Tu ne smije biti popuÅ¡tanja, a joÅ¡ manje potpore takvim histerijama, u hrvatskoj politici, medijima ili institucijama. A pogotovo se ne smije osporavati hrvatsku republiku položajem Hrvata izvan nje. Iskoristit ću vrlo pronicavo stajaliÅ¡te jednog hrvatskog politiÄara u BiH, koji je pokuÅ¡aje problematiziranja opravdanosti takve federalne jedinice jednostavno poklopio argumentima kako ni jedan Srbin u danaÅ¡njoj Federaciji nije protiv postojanja Republike Srpske iako ne živi u njoj, niti će bilo koji Židov koji živi u SAD ili u Rusiji ikada osporiti znaÄaj i za njegov status, postojanja države Izrael. PouÄno.
Ponovno kao i u većini teza današnjeg vladajućeg poretka dolazimo na polazište – zašto bi jedni argumenti bili univerzalno prihvatljivi u današnjem svijetu, a u Hrvatskoj – opasni?
Ohrabrujući postupci Kolinde Grabar Kitarović
Kolinda Grabar Kitarović je poÅ¡la tim putem, za sada joÅ¡ uvijek na vrlo slabaÅ¡noj i simboliÄkoj razini, ali vrlo važnoj nakon toliko godina namjernih stranputica. Drugi, važniji korak je na Tomislavu Karamarku, jer on, usprkos tome Å¡to pobjeÄ‘uje na izborima u zadnje dvije godine, joÅ¡ uvijek ni izbliza nije poslao poruke koje mogu pokrenuti ukupan hrvatski narod. Te poruke su jednostavne.
Kada zagovara povratak TuÄ‘manu onda to ne smije biti samo mahanje crvenom krpom pred antifa volovima, jer nije cilj volove probosti kopljem u areni i zabaviti mase, već je cilj podići na noge ukupan hrvatski narod pred kim će oni sami, kao i poÄetkom devedesetih, postati miÅ¡evi, a to su uvijek bez potpune kontrole države, i poskakati u miÅ¡ije rupe. Tada, za razliku od poÄetka devedesetih, u te rupe treba bez milosti sasuti miÅ¡omor ustavnim redefiniranjem državnoga i druÅ¡tvenoga poretka, jer pomirenja sa antihrvatskim ideologijama i naslijeÄ‘em – nema. To je kao pomirenje tkiva zloćudnoga raka i zdravoga organizma.
Dakle, pospremanje hrvatskoga društva, optimalno funkcionranje mozga organizma hrvatskoga naroda, temeljni je preduvjet snažnoga oživljavanja uporišta van zemlje, Hrvata u Bosni i Hercegovini i u iseljeništvu.
Nove politiÄke bitke u Hrvatskoj će se, paralelno za dominacijom nad hrvatskim državnim i druÅ¡tvenim institucijama, voditi i za ta dva temeljna uporiÅ¡ta hrvatske državnosti. S tom razlikom, Å¡to će ih antifaÅ¡istiÄki poredak i korifeji na sve naÄine htjeti eutanazirati i udaljiti Å¡to viÅ¡e od Republike Hrvatske, a državotvorna hrvatska politika mora ih trajno i neraskidivo integrirati. Tu je Bosna i Hercegovina posebno osjetljiva zbog nagomilanih problema, zbog snažnoga interesa Srbije, Velike Britanije i sve većega Rusije i vrlo maloga interesa SAD – a, te samo usputnog NjemaÄke, toÄno onoliko koliko joj treba za miran razvoj Europske Unije.
Zbog toga je uloga Kolinde Grabar Kitarović u tome jako velika, jako potencijalna, Å¡to zbog ustavnih ovlasti u sukreiranju vanjske politike, joÅ¡ i viÅ¡e zbog tradicionalne percepcije hrvatskog naroda o znaÄaju i simbolici predsjednika kao nacionalnoga autoriteta. Upravo ta percepcija može ohrabriti golemu većinu hrvatskoga naroda na institucionaliziranje svojih interesa i na legitimni i trajni obraÄun sa svim aspektima neokomunistiÄke ideologije Äiji je znak prepoznatljivosti – potÄinjavanje hrvatskog naroda.
Srbi su uÄinili prvi korak, BoÅ¡njaci nastavljaju dezintegraciju BiH
Trebat’ će uložiti velike napore prvenstveno u Hrvatskoj, ali i prema vladama SAD – a, NjemaÄke, Turske te Rusije, s jasno definiranim nacionalnim interesima, te poÅ¡tenim i razboritim promiÅ¡ljanjem srpskih i boÅ¡njaÄkih pozicija u BiH, kako bi se formirala platforma za racionalne razgovore umjesto sadaÅ¡njih sukoba i kampanja. Golemi argument u hrvatskim rukama tu je Älanstvo u NATO i EU. Samo se zbog toga isplatilo ući u te asocijacije.
Racionalno je da Bosne i Hercegovine neće biti ako prije svega Federacija, odnosi BoÅ¡njaka i Hrvata u njoj, ostanu ovakvi. Potpuno je pogreÅ¡no i neracionalno, polaziti od stajaliÅ¡ta kako je osnivanje tri entiteta ili republike u BiH potpuna dezintegracija te zemlje i države. Upravo suprotno. Svi dezintegracijski elementi i silnice poÄivaju na nezadovoljstvu naroda. Svakoga pojedinaÄno.
Dezintegraciju Bosne i Hercegovine s jedne strane inzistirajući na Daytonskom poretku, trajno održavaju i razvijaju Srbi, kojima je taj sporazum zapravo darovao ratnu pobjedu kad su bili pred potpunim vojnim slomom. A osigurao im je privremenu amnestiju za zloÄine i odgovornost za nezapamćen progon nesrpskih naroda. Funkcija toga sporazuma je bila zaustavljanje rata i kupovanje vremena za pregrupiranje politiÄkih snaga i pozicija za konaÄno rijeÅ¡enje geostrateÅ¡kih pozicija na jugoistoku Europe. Upravo to vrijeme, na žalost, Republika Hrvatska nije iskoristila, zapravo Mesić, RaÄan, zatim Sanader, Josipović i Milanović su ga iskoristili za snažno slabljenje hrvatskih nacionalnih interesa i pozicija.
S druge strane, posve jednaku i joÅ¡ presudniju dezintegraciju Bosne i Hercegovine rade BoÅ¡njaci, inzistirajući na nepromjenjivosti Federacije, koju su nametnuli Amerikanci, kao temeljni preduvjet poÄetku zaustavljanja rata u Bosni i Hercegovini. U paketu s tom federacijom bila je i konfederacija s Republikom Hrvatskom, Å¡to je danas posve zanemareno u svim raspravama.
Konfederacija je bila izlazna satisfakcija tadaÅ¡njem vodstvu Hrvata u BiH, a Federacija tadaÅ¡njem boÅ¡njaÄkom vodstvu, koji su u politiÄkom i svakom drugom smislu bili podjednako odgovorni za meÄ‘usobni rat. Tim ratom je zapravo spaÅ¡ena Republika Srpska.
Nikakve Bosne i Hercegovine neće biti ne budu li Hrvati imali svoju republiku. Tisuće je argumenata u javnosti, politici, Äak i u nadriznanstvenim analizama i polemikama, koji ukazuju kako je hrvatska federalna jedinica realna opasnost za potpuni nestanak države BiH. A sve pogreÅ¡ne, sve ciljane dimne zavjese, sve prodavanje magle i u biti sve na pravcu jednoga jedinoga pobjednika iz te magle i mulja – Srba.
Hrvatski Mostar nije opasnost za Bošnjake, već upravo suprotno
Ni Hrvatima ni BoÅ¡njacima nikako nije u interesu živjeti u nesigurnosti i trajnom sukobu, a to je nužnost ukoliko je država ovakva, slaba, nefunkcionalna i gotovo potpuno paralizirana Å¡to golemom administracijom, tisućama složenih zakona, utjecaja, pa se zapravo sve svodi na milost i volju lokalnih nositelja vlasti. Samo funkcionalna država može biti odgovorna, a samo odgovorna država, odnosno nositelji te odgovornosti, mogu izravno omogućiti pristojno funkcioniranje druÅ¡tvenih zajednica. Snažna, korektna i federalna većinska hrvatska republika sa sjediÅ¡tem u Mostaru jedino je trajno jamstvo opstanka, razvoja i zaÅ¡tite svih nacionalnih i ljudskih prava Hrvatima na svakome dijelu Bosne i Hercegovine. Upravo u takvoj republici i pristojnoj saveznoj državi Bosni i Hercegovini, je temelj konstitutivnosti hrvatskoga naroda na svakom pedlju zemlje. To je istovremeno jedini naÄin organiziranja zajedniÄke državne, nazovimo je – savezne vlasti i efikasnoga provoÄ‘enja njenih nadležnosti i odgovornosti. Nacionalna i ljudska prava moraju biti na toj razini zaÅ¡tićena i to, upravo zbog užasnih iskustava – vrlo strogim zakonima.
Takva organizacija države garantira jednaku ravnopravnost i opstojnost Hrvatima u Usori ili Kraljevoj Sutjesci, kao i Bošnjacima u Jablanici, Mostaru ili Stocu.
Å to je tome alternativa?
Trajna nesigurnost na granici dugoj preko tisuću kilometara i na dubini nigdje većoj od 200 km, razvoj svih vrsta mafijaÅ¡kih i teroristiÄkih organizacija, plodno tlo za bujanje svih vrsta radikalizama. U takvim okolnostima Republika Hrvatska bi, umjesto da koristi geopolitÄke prednosti meÄ‘usobnog geografskog položaja s BiH za razvoj svojih potencijala, izdvajala golema i uvijek nedovoljna sredstva za sprjeÄavanje prodora opasnih poremećaja na svoj državni teritorij. Jedinu bi korist od takvoga trajnoga stanja imali plaćenici u medijima, institucijama, politikama i s jedne i druge strane granice. Nije to samo hrvatska specifiÄnost, takav sindrom i model održavanja poremećaja postoji, Å¡to organiziran, Å¡to refleksno uspostavljen u svim kriznim žariÅ¡tima diljem svijeta i kroz suvremenu povijest u svim narodima koji su bili ili jesu suoÄeni s tim problemima. Nisu ni BoÅ¡njaci izuzetak, pogotovo oni, ali njihov je problem mućnuti glavom i pitati nekolicinu dežurnih “zaÅ¡titnika” u Hrvatskoj ili tisuće njih po BiH, gdje su bili kada je grmjelo i Å¡to su radili? Bar je kod njih vicem izreÄena svaka narodna mudrost, u ovome sluÄaju: “Nemoj me majke ti Mujo viÅ¡e braniti. UbiÅ¡e me!” A ni hrvatski narod nije daleko.
Kreatori stvarnoga kaosa i trajnoga nereda u Bosni i Hercegovini ciljano fabriciraju likove i dogaÄ‘aje kako bi na povrÅ¡ini zadržali fokus javnosti. Time se omogućava postojanje grupici malobrojnih, ali sveprisutnih leÅ¡inara, koji “brane” BoÅ¡njake od ustaÅ¡oidnih Hrvata i faÅ¡izma, a s druge strane, formira se u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini takoÄ‘er legija politiÄkih i medijskih “domoljubnih” leÅ¡inara, koji usmjeravaju naciju na nebitne stvari i defetizam, živeći od postojećega stanja utoliko bolje i lagodnije ukoliko je ono teže, zapravo trajno profitiraju na nevoljama svoga naroda. Na isto korito dolaze odredi Lucića, Dežulovića i Frljića i legije “ustaÅ¡a” koje s vremena na vrijeme isfuraju režimski mediji. Jer jedni bez drugih nemaju tržiÅ¡ta.
Veliki Mak Dizdar, i “naÅ¡” i “njihov”, poruÄuje: “Valja nama preko rijeke”!
- Autor: Marko Ljubić