Želeći uputiti iskrene uskrsne Äestitke svećenstvu, redovniÅ¡tvu i vjerniÅ¡tvu u Hercegovini, preuzimamo iz EvanÄ‘elja sv. Mateja, apostola, evanÄ‘elista i oÄevidca kako je Isus tri puta najavljivao svoju smrt i uskrsnuće, a uÄenici bijahu srca spora da to shvate, kaže na poÄetku uskrsne poruke “Kleru i puku hercegovaÄkih biskupija za uskrs 2015..â€, mostarsko duvanjski i trebinjsko-mrkanjski biskup dr Ratko Perić
1. – U Cezareji Filipovoj: „Otada poÄe Isus upućivati uÄenike kako treba da poÄ‘e u Jeruzalem, da mnogo pretrpi od starjeÅ¡ina, glavara svećeniÄkih i pismoznanaca, da bude ubijen i treći dan da uskrsne“ (Mt 16,21). Cezareju Filipovu danas svojata Sirija, ali je pod svojom vlašću drži Izrael.
– Apostoli su razumjeli da Isus jest Božji Mesija – Izaslanik, Pomazanik, Christus – kao Å¡to je ispovjedio i Petar. Razumjeli su da je on Sin Božji, ali nisu shvaćali Å¡to to toÄno znaÄi. Mislili su joÅ¡ uvijek da će slavni Mesija na slavan naÄin osloboditi Židove od rimskoga ropstva kao Å¡to ih je svojedobno slavni Mojsije moćnom rukom Božjom oslobodio iz egipatskoga sužanjstva, samo ovaj Mesija joÅ¡ slavnije, svjetlije, naoružanije. Isus ih upućuje u Božje tajne križa i uskrsnuća, i kaže im: NiÅ¡ta od toga Å¡to vi mislite! Sin Božji i Sin ÄŒovjeÄji mora mnogo pretrpjeti od starjeÅ¡ina, tj. uglednika u Jeruzalemu, od glavara svećeniÄkih, tj. saduceja koji su vrhovnici vlasti Sedamdesetorice vijećnika, i od pismoznanca, tj. farizeja. Eto sve tri velike skupine koje tvore Veliko vijeće ili Sinedrij, Sabor. Pretrpjeti, Äak biti ubijen, ali ne bojte se: slijedi uskrsnuće, i to već treći dan! Petar reagira na rijeÄ â€žubiti“, a ne osvrće se na rijeÄ â€žuskrsnuti“. Ne razumije da se ta smrt može dogoditi Kristu Sinu Boga živoga!
2. – U Galileji: A kad su se skupili u Galileji, reÄe im Isus: “Sin ÄŒovjeÄji ima biti predan ljudima u ruke i ubit će ga, ali on će treći dan uskrsnuti.†I ožalostiÅ¡e se silno (Mt 17,22-23). – Isus, siÅ¡avÅ¡i s gore Preobraženja, Tabora, s trojicom svojih izabranika, okupio je svu Dvanaestoricu i govori im, po drugi put, kako će ga „ljudi“ ubiti. Ne tumaÄi pobliže koji ljudi. Ali jasno opet naglaÅ¡ava da sa smrću nije toÄka. On će „treći dan uskrsnuti“! Apostoli se ožalostiÅ¡e, ne zato Å¡to će treći dan uskrsnuti, jer to ne razumiju, nego zato Å¡to će biti ubijen. To razumiju.
3. – U Judeji: Dok je Isus uzlazio u Jeruzalem, uze Dvanaestoricu nasamo te im putem reÄe: “Evo, uzlazimo u Jeruzalem i Sin ÄŒovjeÄji bit će predan glavarima svećeniÄkim i pismoznancima. Osudit će ga na smrt i predati poganima da ga izrugaju, izbiÄuju i razapnu, ali on će treći dan uskrsnuti†(Mt 20,17-19).
– Na putu su prema Jeruzalemu, po svoj prilici u Jerihonu, uzlaze, penju se prema glavnomu gradu, Isus posljednji put. Gospodin tumaÄi Dvanaestorici, nasamo, da će on u Jeruzalemu doživjeti katastrofu, da će biti uhićen i predan „glavarima svećeniÄkim i pismoznancima“. Sinedrij će ga osuditi na smrt, u Kajfinu dvoru. A kako Židovi ne mogu nikoga ubiti bez odobrenja rimske vlasti, predat će Isusa „poganima da ga izrugaju, izbiÄuju i razapnu“. ProroÄanstvo u detalje. Apostoli izvan sebe. Ali Isus ih ponovno ohrabruje da će „treći dan uskrsnuti“. Oni ne vide zbog Äega bi se trebali radovati kada ne razumiju Å¡to znaÄi uskrsnuti.
Pravo govoreći, ni mi ni danas ne razumijemo posve Å¡to znaÄi uskrsnuti. Puno viÅ¡e vjerujemo nego Å¡to razumijemo: da je Isus pod Poncijem Pilatom muÄen, umro i pokopan; da je treći dan uskrsnuo; da se Äetrdeset dana ukazivao komu je htio; da je uzaÅ¡ao na nebo; da mu je dana sva vlast na nebu ina zemlji; da je zajedno s Ocem poslao Duha Svetoga na svijet da ga prosvjetljuje i vodi; da je Isus po svojoj RijeÄi i Euharistiji s nama u sve dane do svrÅ¡etka svijeta; da će o Sudnjem danu doći u slavi veliÄanstva; da će na njegov zov svi mrtvi ustati, oživjeti, uskrsnuti i biti suÄ‘eni – pravednici na život vjeÄni, nepravednici na osudu vjeÄnu! To je naÅ¡a vjera. To je vjera Crkve. Mi se radujemo zbog Isusova uskrsnuća već savrÅ¡eno ostvarena. I mi se nadamo svomu budućem uskrsnuću na život vjeÄni. Stoga nam se sada pripremati za tada! Nema uskrsnuća bez vlastita noÅ¡enja križa i podnoÅ¡enja izrugivanja i razapinjanja. I smrti. Isus nam je svojim uskrsnućem zajamÄio i naÅ¡e uskrsnuće. Ako smo s njime suukopani u smrt, s njime ćemo suuskrsnuti na život vjeÄni! VjerujeÅ¡ li ovo?
Sretan uskrs svima!, stoji u uskrsnoj poruci mostarsko-duvanjskog i trebinjsko-mrkanjskog biskupa mons. Ratka Perića
M.M.