Tradicionalno hodoÄašće Hrvatske vojske, policije i branitelja u Mariju Bistricu održano je u nedjelju, 4. listopada.
Euharistijsko slavlje na prostoru crkve na otvorenom bl. kardinala Alojzija Stepinca predvodio je vojni ordinarij u Republici Hrvatskoj Juraj Jezerinac, a u koncelebraciji su bili i slovaÄki vojni biskup FrantiÅ¡ek Rabek, bivÅ¡i direktor MeÄ‘unarodnog vojnog hodoÄašća u Lurd mons. Jean-Pierre Brard, vojni vikar u Sloveniji preÄ. Matej JakupiÄ, generalni vikar Vojnoga ordinarijata u BiH vlÄ. Željko ÄŒuturić, kancelar Varaždinske biskupije mons. Antun PerÄić, generalni vikar Vojnog ordinarija u RH prof. Jakov Mamić, rektor svetiÅ¡ta u Mariji Bistrici mons. Zlatko Koren, te vojni i policijski kapelani, kao i svećenici iz drugih biskupija koji su se pridružili hodoÄašću. Uz hodoÄašću je sudjelovalo i pedesetak vjernika katolika pripadnika OS BiH.
Na poÄetku mise, biskup Jezerinac je prenio pozdrave predsjednice RH Kolinde Grabar Kitarović Äiji je izaslanik na ovome hodoÄašću bio naÄelnik Glavnog stožera Drago Lovrić. TakoÄ‘er prisutni su bili i ministar branitelja Predrag Matić, zamjenica ministra obrane ViÅ¡nja Tafra, zamjenik ministra unutarnjih poslova Evelin Tonković.
U homiliji se biskup Jezerinac osvrnuo na misna Äitanja, te je naglasio kako nas „Božja rijeÄ uÄi da se susretnemo sa sobom i da se u svojem ljudskom poÄetku prepoznamo kao djelo Božjih ruku”. Susret sa sobom važan je danas, nastavio je, „jer u naÅ¡em vremenu mnoge su sile zla usmjerene na razaranje tog naÅ¡eg božanskog poÄetka, na raskid svake naÅ¡e poveznice s Bogom. Razaranjem Äovjekove povezanosti s Bogom, dogaÄ‘a se udaljavanje od Boga Stvoritelja i stvara se prostor radikalizacije protivnosti i zla. Kobna je posljedica kidanja Äovjeka od Boga: ruÅ¡i se duhovna i religiozna ‘zgrada’ ljudskih bića i svodi nas se na ‘incident sluÄaja'”.
Doista nam je potrebno danas Äuti govor Božje rijeÄi. To je uvjet da budemo sretni u svojem ljudskom identitetu i ustrajni u njegovoj obrani. Samo tako moći ćemo postati izazov nasrtajima razorne civilizacije na Äovjeka – jedinku, na obitelj i na ljudsku vrstu u cjelini.
NaglaÅ¡avajući kako svi u odreÄ‘enoj mjeri imamo bolno iskustvo osamljenosti, nerazumijevanja, izoliranosti, neprihvaćanja, podcjenjivanja i omalovažavanja, biskup je podsjetio kako Bog nije htio da Äovjeka tare ova bolna rana osame i napuÅ¡tenosti.
On tom samotnom biću muÅ¡karca dariva ženu, a ženi dariva muža. To „dvoje” je potpuni Äovjek po volji Božjoj: jedinstvo muÅ¡karca i žene. Toliko je to spajanje i zajedniÅ¡tvo važno u Božjem naumu o Äovjeku da jedno bez drugoga je besmisleno. Njih tvori i spaja ljubav jaÄa od smrti, kako kaže knjiga Otkrivenja, ljubav jaÄa od ljubavi prema ocu i majci, naglasio je.
Nadalje je upozorio, kako „ovaj Božji nauk unosi svjetlo u tamu naÅ¡eg vremena u kojemu se nerijetko suoÄavamo s nasrtajima i ponudama koje se protive Objavi i prirodi Äovjeka, kao Å¡to su ‘istospolne (partnerske) zajednice’, ‘rodna ideologija’ i sliÄno. Govori se i nauÄava kako bi sve to trebalo oslobaÄ‘ati Äovjeka od ‘zabluda’ proÅ¡losti i usamljenosti, a ljudskoj vrsti bi imalo osigurati kvalitetnu ‘budućnost'”. U tome kontekstu je naglasio kako nažalost ni naÅ¡a zemlja nije izuzeta od te propagande.
Kobno bi bilo da to postane sadržaj indoktrinacije u obrazovnom sustavu ili u ustanovama kojima je cilj ljudska i profesionalna formacija Äovjeka. Ovo nije nikakva nastrana „homofobija”, nego iskreno Äovjekoljublje koje Å¡titi ljudsku narav u njezinoj izvornosti, naglasio je.
Nadalje se osvrnuo i na „okorjelost srca”, koje je plod zatvaranja Bogu i njegovoj volji Å¡to raÄ‘a nesposobnošću razumijevanja samih sebe i drugih.
Ova „okorjelost srca” pokazatelj je ne Božje volje, nego Äovjekove samovolje i samodostatnosti. To je stanje u kojemu Äovjek, udaljen od Boga, postavlja svoja glediÅ¡ta kao temelj Božjeg poretka. Tako Äovjek prestaje biti suradnik Božji te postaje tvorac bezbožnog sustava kojim želi razumjeti sebe, brak, obitelj, narod i domovinu. Na žalost, danas živimo tu stvarnost i niz je pokazatelja ovog katastrofalnog stanja: kolijevke su prazne; brakovi razoreni; obitelji razbijene; djeca bez uzora; mladost poseže za srećom u ovisnostima i razvratu; kultura bez uporiÅ¡nih vrijednosti; svetkovine pretvorene u „kućne nabavke”; proizvodni pogoni se zatvaraju; autobusi i vlakovi se pune mladošću koja odlazi; domovina izumire; budućnost je puna smrti. Je li moguće da nam nije jasno da nitko neće stvarati potomstvo, ako mu je poimanje braÄnog zajedniÅ¡tva sporedna i privremena stvarnost; da nitko neće stvarati potomstvo, ako u tom zajedniÅ¡tvu prevladava „interes” jednoga, a ne darivanje; da nitko neće stvarati potomstvo i Äiniti da ono ostane u zemlji ako je natalitetna briga nikakva briga; ako je zapoÅ¡ljavanje mladih i struÄnih ljudi pravo „kolo sreće”; ako je socijalna politika takva da neke raduje odlazak mladih iz zemlje s tvrdnjom, kako Äujemo, da je to “njihovo pravo”, rekao je propovjednik.
U tom kontekstu je prisutne pozvao da sa svom ozbiljnošću pristupite preispitivanju svojeg razumijevanja samih sebe, braka, obitelji, kršćanskog i ljudskog zajedniÅ¡tva, domovine. Pozivam vas da se usklaÄ‘ujete s naukom Božjim i stavovima Crkve, da unatoÄ navalama medijske propagande, uzmete na sebe odgovornost za svoju, obiteljsku i kolektivnu budućnost naroda. Ovdje smo zajedno u imenu Isusa Krista, kao kršćani. Ne bojte se biti kršćani. Ustrajte u vjeri, osobito kada ste u velikim kuÅ¡njama. NaÄ‘ite utjehu u onima koje vam je Bog dao da budu s vama i dijele s vama vaÅ¡u samoću i nadu. Vjera u Boga veliki je izvor svjetla i mogućnosti. Povijest nam to svjedoÄi, ohrabrio je vjernike biskup Jezerinac.
Na kraju homilije biskup se osvrnuo i na migrantsku i izbjegliÄku krizu.
Ljubav nema alternative. Ne bojte se ljudi, a Äuvajte se zla. Ove migracije su veliki pokazatelj svim krojaÄima ovoga svijeta da je Äovjek umoran od rata i željan mira; da se gospodarsko blago zemlje mora pravednije raspodijeliti; da sebiÄni interesi ne mogu biti zakonitosti stvaranja država i poredaka; da pokvarenost voditelja ovakvog svijeta može zagaditi svijet te će i oni od nje umrijeti. Molim vas, draga braćo i sestre, ostanite stameni u svojim ljudskim i kršćanskim vrijednostima i u svojoj živoj vjeri. Ljubav, susretljivost, jednakost i pomoć su pravo lice Crkve, pa uÄinite sve da ova naÅ¡a vojno-redarstvena biskupija, zajedno sa hrvatskim braniteljima, postane uporiÅ¡te ljudske solidarnosti i povjerenja u ljude, rijeÄi su kojima je biskup Jezerinac zakljuÄio homiliju.
U molitvi vjernika molilo se za vojne i policijske kapelane i sve svećenike da budu hrabri u navijeÅ¡tanju Radosne vijesti, potom za Sinodu obitelji. Molilo se za kršćanske supružnike da žive u radosnom zajedniÅ¡tvu: roditelji i djeca kao obiteljska crkva, a rastavljeni da ne izgube nadu u milosrÄ‘e Božje. Molitva je bila upućena i za mlade koji se pripremaju na brak, kao i za sve odgovorne u Hrvatskoj vojsci i policiji da potiÄu duhovne vrijednosti, a da hrvatski branitelji i ratni vojni invalide s vjerom prihvaćaju svoje teÅ¡koće i muke. Molitva je upućena i za sve koju tuguju radi smrti ili nestanka svojih najbližih, te za pokojne da im Gospodin udijeli vjeÄni život.
U prinosu darova uz kruh i vino na oltar je prinesen i hrvatski stijeg, maslinova grana, krunica i zavjetna svijeća hrvatskih vojnika, policajaca i branitelja.
Na kraju mise biskup Jezerinac je pozvao prisutne da pljeskom Äestitaju imendan papi Franji.
Euharistijsko slavlje uveliÄao je Orkestar OS RH pod ravnanjem mo. pukovnika Miroslav Vukojac Dugan i Klapa HRM „Sv. Juraj” uz pratnju mo. Ivana Å Äepanovića.
HodoÄašće će zavrÅ¡iti u popodnevnim satima pobožnošću Križnoga puta na bistriÄkoj Kalvariji. bpz.ba
M.B.