Velika subota dan je Å¡utnje i ozbiljnosti, slika te Å¡utnje je odsutnost euharistije, ozbiljnosti ogoljeni oltar.
Vjernici posjećuju Božji grob i suoÄavaju se svojom stvarnošću i stvarnošću svijeta, snagom zla i grijeha koji imaju razornu snagu i samoga Boga „usmrtiti“. Stojeći pred grobom i promatrajući Krista u grobu Äovjek promatra ponajprije samoga sebe usmrćena grijehom i zlom, vlastitim nevjerama. U kasnim veÄernjim satima u crkvama poÄinje vazmeno bdijenje, majka cijele kršćanske liturgije koja zavrÅ¡ava sveÄanom euharistijom koja oznaÄava Kristovu pobjedu nad smrću. U kojoj se odražava snaga Božje ljubavi koja od mrtvog Äini živa, iz suhe mladice daje da nikne novi život. Bdijenje poÄinje lucenarijem ili službom svijetla.
Blagoslivlje se vatra izvan crkve, na njoj se pali uskrsna svijeća koja iznaÄava Isusa Krista uskrsloga, naÅ¡e svijetlo. Unosi se u procesiji u župnu crkvu koja je u mraku. Tek unosom uskrsne svijeće u crkvu pale i vjernici svoje svijeće i pale se sva svijetla, nakon Äega slijedi sveÄani pjevani hvalospjev uskrsnoj svijeći. Drugi dio bdijenja je Služba rijeÄi. ÄŒitanja svetopisamskih tekstova, pjevanje palama, sluÅ¡amo Božju rijeÄ o stvaranju, kroz psalme hvalimo i slavimo Gospodina i njegova djela.
Slijedimo put Božjeg naroda iz ropstva u slobodu i stvaranje novoga Äovjeka Äiji je vrhunac Kristovo djelo. ÄŒitanja zavrÅ¡avaju sveÄanom pjesmom Slava Bogu na visini i tada se oglase orgulje, sva zvona na crkvama, pale svijeće. Ovo je svani trenutak novoga Äovjeka, novoga svijeta, novoga vremena – pobijeÄ‘eni su grijeh i smrt. Kršćani se pozivaju na radosno slavljenje Gospodina. Ovo je predokus vjeÄnosti. Poslije Službe rijeÄi slijedi krsna služba, blagoslivlje se voda, krste se katekumeni. Vazmeno bdijenje zavrÅ¡ava euharistijom.