Dom je temelj hrvatske obitelji i hrvatskog jezika, kao Å¡to je Domovina odreÄ‘enje hrvatske nacije, naÅ¡ civilizacijski odabir. Na takvim odrednicama gradimo svoju civilizacijsku razinu. MatematiÄar Josip PeÄarić znanstveno je istreniran i znanstveno sposoban razumjeti temeljnu hrvatsku semantiku, kao da od poÄetnih aksioma razraÄ‘uje Teoriju skupova.
Zvijeri se sklanjaju u brlog, Hitler se povukao u svoju famoznu VuÄju jamu, a Äovjeka Äini drukÄijim njegov dom. Usprkos takvoj jasnoj lingvistiÄkoj i civilizacijskoj odrednici, naÅ¡i neprijatelji pokuÅ¡avaju nam zabraniti rijeÄi dom i Domovina. Najprije su podlo tražili da promijenimo naziv Domovinski rat, a ovih dana ide kampanja da se isti naziv potisne kroz blaćenje ljudski i civilizacijski prihvatljivog poziva “Za dom!†Konstruirani prijepor nije nam trebao, ali kada je već nametnut, bit će pokazatelj tko je iskreni domoljub a tko politiÄki kalkulant, pa i protuhrvatski okrenuta osoba.
Matoševo Mi i Oni
Srbi će reći Otadžbina, a mi kažemo Domovina, Å¡to je viÅ¡a civilizacijska razina. Obrambeni Domovinski rat vodio se na toj razdjelnici. Srbi kažu Bogorodica, ona koja je Isusa rodila, a mi poÅ¡tujemo Majku Božju, onu Ženu dobrote u kojoj je Isus zaÄet, koja ga nosila, rodila i odgojila. To su civilizacijske nijanse, koje hrvatsko biće dižu na viÅ¡u razinu. Nasuprot plemenskim simbolima oca, Otadžbine i Fatherlanda, biramo koncept doma i Domovine. Pozdrav “Za dom!†implicitno stoji na suprotnoj strani u odnosu na nacistiÄki Fatherland. Hrvati svoj civilizacijski prihvatljiv poziv ne žele kategorizirati kao antifaÅ¡istiÄki, jer je nad Hrvatima u ime antifaÅ¡izma proveden jezovit faÅ¡istiÄki genocid. Ovdje se vraćam na svoju osobnu maksimu “ne biti faÅ¡istâ€, a sve ostalo je na svoj naÄin presvuÄeni faÅ¡izam, posebno kod profesionalnih antifaÅ¡ista, koji već 70 godina ugodno žive na naÅ¡oj grbaÄi prodajući nam svoj osobni ili plemenski faÅ¡izam pod antifaÅ¡izam. Hrvatima se stalno neÅ¡to brani a drugima to isto dopuÅ¡ta. U ime Rastka Nemanjića provodilo se i provelo etniÄko Äišćenje, pa Hrvati ipak dopuÅ¡taju da Svetog Savu na kršćanskoj razini slavi tko god hoće, dok Srbi osporavaju kanonizaciju Alojza Stepinca, iako u njegovo ime nije poÄinjen niti jedan zloÄin. I joÅ¡ je plemeniti kardinal Stepinac umro kao muÄenik, osuÄ‘en i usmrćen od komunistiÄke diktature!
Hrvatska biskupska konferencija ostaje na razumnoj poziciji da nitko ne može osporiti Isusa na temelju toga Å¡to se na njega pozvao neki zloÄinac, ali to ne treba naglaÅ¡avati kod pozdrava “Za dom!â€, jer je suÅ¡tina lingvistiÄke prirode. Jezik je tu zbog naÅ¡e komunikacije, da se neÅ¡to imenuje, da se oznaÄi, da se poÅ¡alje i primi poruka. Dobro i zlo, lijepo i ružno, toplo i hladno, dom i pustoÅ¡, izražavaju suprotnosti koje odreÄ‘uju naÅ¡ viÅ¡estruki koordinatni sustav. Ne možete zabraniti rijeÄi zlo, ružno, hladno i pustoÅ¡, a Äinjenica da se na ovome prostoru potiskuju dobro i dom treba nas ozbiljno zabrinuti. Inicijativu za dom i Domovinu podržali su sisaÄki biskup Vlado KoÅ¡ić i pomoćni biskup zagrebaÄki Valentin Pozaić, dok predsjednik HBK i zadarski nadbiskup Želimir Puljić predlaže da se u svezi toga provede referendum. OvogodiÅ¡nja proslava Dana hrvatskih muÄenika u Udbini proÅ¡la je u simbolici te inicijative. Nije rijeÄ samo o svećenicima i velikodostojnicima Crkve u Hrvata, nego i o hrvatskim intelektualcima visoke razine. Ivo Josipović brzo je uzvratio, pa za mrežu jugoslavenskih douÅ¡nika kaže: “Bilo je tu profesora, biskupa(!), svećenika, danas istaknutih boraca za ljudska prava, ljeviÄara i desniÄara, HDZ-ovaca i SDP-ovaca, kulturnjaka i sportaÅ¡a.â€
Filmski redatelj Branko Schmidt veli da će meta njegovog novog filma biti biskupi! “Kao katolik sam zgrožen potporom crkvenih ljudi izrazima mržnje†– veli nam Schmidt. Ali, kako to dom može biti izraz mržnje? Schmidt je proturjeÄan vlastitom filmskom djelu. U svome filmu “Vukovar se vraća kući†Schmidt prati razaranje hrvatskih domova i obitelji, kao i sudbinu hrvatskih izbjeglica i prognanika, koje su velikosrpski osvajaÄi protjerali iz njihovih domova u Vukovaru. Prognanici i izbjeglice iz Vukovara (dodao bih: i branitelji) sklonjeni su na sporedni željezniÄki i životni kolosijek u Sokolovcima. Izoliranost stanovnika tog vlaka pojaÄava Äežnja za izgubljenim domom.
A da uvedemo poziv “Za krov nad glavom�
Zanimljivo je da Puljićev stav kritizira Die Zeit iz Fatherlanda. Kao, te su pozdrave koristili “hrvatski ustaÅ¡ki faÅ¡istiâ€. Ideja je da se svjetski liberalni faÅ¡izam rastereti neugodnog naslijeÄ‘a njemaÄkog nacizma, pa smo imali neprihvatljivu tezu Zorana Milanovića da je ubijanje poÄelo u NDH. Kako se to danas želi izokrenuti, ustaÅ¡e su putovali izmeÄ‘u tih svojih inozemnih centara obuke i tako inficirali humane i humanistiÄke pokrete Mussolinija i Hitlera. Naravno, Die Zeit brani pravo Nijemaca da zadrže svaku rijeÄ koja je bila na bilo koji naÄin izrazito vezana na Adolfa Hitlera, pa je Angela Merkel kancelarka po Bismarcku a ne po Hitleru. Suprotno tvrdnjama profesionalnih antifaÅ¡ista u Hrvatskoj i u NjemaÄkoj, UstaÅ¡ki pokret treba pohvaliti da je saÄuvao hrvatski jezik u uvjetima nacistiÄke okupacije i nacistiÄke germanizacije. UstaÅ¡ki pokret prihvatio je poziv “Za dom!†jer u hrvatskom jeziku nije mogao pronaći bolji. A znamo da su se ustaÅ¡e upuÅ¡tali u svakakve jeziÄne kovanice. Pomisliti da “Za dom!†i “Za dom spremni†nisu stari hrvatski pozivi, znaÄi biti glup, nepismen, ili zlonamjeran. Da ustaÅ¡e nisu koristile hrvatske pozdrave “Za dom!†i “Za dom spremni!â€, odstranjivanje hrvatskih domoljuba provodilo bi se na nekoj drugoj osnovi.
Nasilju profesionalnih antifaÅ¡ista ne vidi se kraj, a veliko iznenaÄ‘enje je svrstavanje Zvonimira Despota na stranu nepismenih, polupismenih i onih obrazovanih za djelovanje protiv hrvatske nacionalne ideje. Mnoge ideoloÅ¡ke floskule nameću se lingvistiÄki. “Za dom spremni ustaÅ¡ki je pozdrav umrljan krvlju tisuća i tisuća ljudi†– kaže nam despotski Despot u Obzoru subotnjeg VeÄernjaka. Nova uredniÄka politika, drukÄiji Despot. NeÅ¡to Å¡to pripada dugoj i pozitivnoj hrvatskoj tradiciji proglaÅ¡ava se faÅ¡istiÄkim, da bi se onda na tako nametnutom prekrajanju provodilo perfidno maltretiranje hrvatske nacije. U ponedjeljak se Despot posipa pepelom i piÅ¡e o ugroženosti domova u Hrvata, koji su na udaru faÅ¡istiÄkog sustava ovrha, sa sudskim postupcima bleiburÅ¡kog tipa. U Hrvatskoj se priprema tisuće deložacija, pa se javlja i poziv “Za krov nad glavom!†Ako na utakmicama koristite nekakvo Å¡portsko “Za dom treniraniâ€, ispast ćete smijeÅ¡ni, jer se Å¡portski pozdravi u svim nacijama preuzimaju iz vojne tradicije. MiÅ¡ljenja sam da pozdrav “Za dom!†može biti odrednica svih naÅ¡ih državnih sastavnica, od vojske i policije do ministarstva financija i srediÅ¡nje banke, ali ako u nekim posebnim prigodama ne dodate vojno “Spremni!†prigovorit će vam kukaviÄluk.
PokuÅ¡avam zamisliti kako naÅ¡ vitez Nikola Å ubić Zrinski unutar zidina opkoljenog Sigeta diže moral svojim vojnicima s pokliÄem “U boj!â€, a onda kreće u proboj s pozivom “Obranimo avnojske granice!†Kako je Eugen Kvaternik u RakoviÄkoj buni pozvao domoljube da se suprotstave porobljivaÄima? Kako se podizao moral u Velebitskom ustanku, deset godina prije formiranja NDH, kada se Hitler “demokratski†uspinjao? ZaÅ¡to trebamo dokazivati da su dom i Domovina milenijski prisutni u hrvatskom jeziku? Ti su pojmovi toliko u temeljnom biću hrvatske nacije da je suviÅ¡no dokazivati kada su s pojavili. Uvjeren sam da smo ih koristili i prije Doseljenja, odnosno dolaska u naÅ¡u novu Domovinu, Lijepu naÅ¡u. Jesu li Stjepan Radić i drugi hrvatski zastupnici položili život u beogradskom parlamentu za dom i Domovinu? Uostalom, UstaÅ¡ki pokret pojavio se kao odgovor na taj masakr. Umjesto da Hrvati dobiju pohvalu da su usprkos nacistiÄkoj okupaciji i tadaÅ¡njoj germanizaciji modelirali svoj korienski pravopis i proizveli pravu (pretjeranu) poplavu hrvatskih rijeÄi, starih i novih, to nam se bilježi kao prigovor. BaÅ¡ svaÅ¡ta! Da smo bili pametni, pa u NDH uveli srpsku ćirilicu, rijeÅ¡ili bismo se tog pisma do kraja svijeta. Ili bi zbog toga NDH bila pohvaljena i slavljena?