I ovih dana jednoga Äovjeka razodijevaju na sve moguće naÄine, a on u kolicima trpi uvrede i Å¡ibe, trpi vlastitu golotinju i želju moćnih da od njega naprave sablazan.
Za tomislavcity piše: Marko Tokić
U ovom tjednu velike drame ÄovjeÄanstva, u kojoj Äovjek odluÄuje uzeti križ, proći kroz patnju i vrata smrti, pun pouzdanja u Oca koji je na nebesima i koji mu jamÄi da jedino tako Äovjek uistinu može ostvariti vlastito postojanje ispunjeno smislom vlastitog poslanja: pokazati Put (Istinu i Život), umrijeti za zemlju i roditi se za Nebo (i vjeÄnost).
Uskrsnuo je.
Isus je naÅ¡ Bog i sablazan u oÄima drugih vjera. Kako Äovjek može biti istovjetan s Ocem?
U Äemu je problem? U Kristu ili Äovjeku? U naÅ¡oj projekciji Boga. Onoga koji je silan, moćan, vlada i upravlja. NaÅ¡a je projekcija Boga ona koju su ostvarili toliki mnogi diktatori svijeta. Oni su ostvarivali tu sliku: bili su nedodirljivi, najbolji od najboljih sinova naroda i narodnosti, vozikali su se svijetom i mahali, uživali u poklicima masa (hosana Äulo se na svakom koraku, a ne samo u Jeruzalemu), i Å¡titili svoje mjesto i ulogu: medijima, policijama (tajnom i javnom), vojskama, Å¡titili je robijama i krvlju svakoga onoga za kojega se samo moglo pretpostaviti da bi mogao postaviti pitanje Njegove nedodirljivosti. Reći ćete da to ipak nije Bog jer mi mislimo da za razliku od ovih zemaljskih onaj nebeski bi ipak trebao upravljati pravedno. Istina, tako govorimo o Gospodinu, ali zar sve ostalo i moć i kazna (ona pogotovo) ne ostaje ono Å¡to mu pripisujemo. A kako Bog kažnjava?
Tko je od vas bez grijeha neka prvi baci kamen!?
Nije li i razbojniku na križu, koji se do dubine vlastitoga srca istinski pokajao za sva zla koja je Äinio i priznao Ga nevina i bez krivice za svoga Boga, raj obećao?
I nije li Äovjek onaj koji odluÄuje sam o sebi i bira život s Bogom ili bez Njega onaj koji sebi presuÄ‘uje?
Ako se sad vratimo na naÅ¡u sliku o Bogu i onu koju nam je ponudio Isus Å¡to ćemo uoÄiti: nije se rodio u kraljevskim dvorima nego u Å¡talici, nije okupljao vojske i ratnike (djeni maÄ u korice, Petre, tko se maÄa laća od maÄa i pogiba), nego je okupio one koji su htjeli sluÅ¡ati i živjeti Njegovu rijeÄ. Nije zaustavio one koji su ga poveli put Kalvarije, a mogao je jer sve je Njegove želje ostvarivao Otac nebeski, jer je Njegova rijeÄ djelo i kao Å¡to je moru zapovjedio da utihne mnogo Mu je lakÅ¡e bilo zaustaviti ljude u njihovim podlostima i zlim naumima. Pisano je. Sudbina Boga meÄ‘u ljudima objavljena je u Starom Zavjetu – no mnogi, oÄito je, nisu razumjeli Pisma. Imali su krivu predodžbu Boga. Boga straha, snage, moći, kazne. Boga po mjeri Äovjeka. A Bog beskrajna ljubav, kako da nas nauÄi pravoj, istinskoj biti nego da nam vlastitom žrtvom potvrdi da unatoÄ svim naÅ¡im grijesima imamo Oca koji nas ljubi, Sina koji nam je pokazao Put i Duha Svetoga koji sve uzdržava i po kojem se ostvaruje beskrajna ljubav Njegova. I svi naÅ¡i grijesi ne mogu nadići njegovo milosrÄ‘e stoga i unatoÄ svemu joÅ¡ uvijek jesmo, premda se udaljujemo od Boga i toliko daleko da uistinu postoji mogućnost Äak i naÅ¡eg vlastitog samouniÅ¡tenja.
Ovaj tjedan uistinu nam je dan da promislimo o sebi, o vlastitom smislu i vlastitim uzorima, da zaboravimo na trenutak svijet koji nas okružuje i da uronimo u vlastitu bit i potražimo sve ono zbog Äega nismo u stanju uzeti kamen. Pred punom istinom o sebi Äovjek se zastidi, spozna vlastitu golotinju baÅ¡ kao Adam i Eva kada su iz bezazlenosti zemaljskoga raja uÅ¡li u svijet spoznaje i dokuÄili neprimjerenost vlastite nagosti. I odluÄili se zaodjenuti, pa makar i nedostatno, listom smokvinim.
Od tada Äovjek stideći se vlastite golotinje odijeva se i Å¡titi od vanjskih pogleda, premda duboko u sebi zna da se pred Bogom i Istinom ne može sakriti. Strah od razotkrivanja i razodijevanja ukorijenjen je u Äovjeku i zar je Äudno da su i Krista razodjenuli i bacali kocku za Njegovu odjeću i na taj naÄin izlažući ga sramoti. No, onaj koji je bez grijeha ne može biti sablazan.
I ovih dana jednoga Äovjeka razodijevaju na sve moguće naÄine, a on u kolicima trpi uvrede i Å¡ibe, trpi vlastitu golotinju i želju moćnih da od njega naprave sablazan.
I Å¡to ga viÅ¡e razodijevaju i ponižavaju, on u svakom istinskom hrvatskom srcu koje nije zatrovano i zaodjenuto gorÄinom iz dana u dan raste.
Izrasta u simbol.
Äuro GlogoÅ¡ki.