Connect with us

KONTAKT

Verko Kutleša: Nulta stopa korupcije

Published

on

DRAGI PRIJATELJI HRVATICE I HRVATI U HRVATSKOJ I U HRVATSKOM ISELJENIŠTVU!

SPASIMO HRVATE U HRVATSKOJ I U ISELJENISTVU I NAŠU JEDINU DOMOVINU HRVATSKU !

Vjerujem da bez masovnog i zajedničkog organiziranja Hrvata u RH i u DIJASPORI nećemo ništa značajno uspjeti poboljšati. Zato zagovaram realizaciju demokratskog prava na PROSVJEDE i NA REFERENDUM gdje ćemo jasno artikulirati prava i potrebe hrvatskih iseljenika i Hrvata i njihovih potomaka u Hrvatskoj . Odluke na referendumu se izravno propisuju u zakone jer je to neposredno ili izravno ili direktno odlučivanje hrvatskih državljana na što imaju zakonsko pravo. Naravno, tu treba koristiti društvene mreže kao što što je FB, te TV, tiskovine, itd.

Ministar Ivan Šipić i njegov stručni tim neće moći puno napraviti bez masovne podrške hrvatskog naroda u Hrvatskoj i izvan RH, premda žele puno toga dobroga napraviti za sve nas.

Za promjenu politika i političara u Hrvatskoj treba nam prvo promjena sljedećih zakona, i to :

1) USTAV RH i ZAKON O ZASTUPNICIMA U HRVATSKOM SABORU RH

Umjesto prava na 3 zastupnika izvan RH treba biti najmanje pravo na 42 zastupnika jer radi poštivanja ustavnog načela JEDNAKOSTI i PRAVEDNOSTI odnosno da na jednak broj birača mora biti jednak broj zastupnika. U Hrvatskoj ima 10 izbornih jedinica i svaka ima prosječno oko 300.000 birača i 14 zastupnika, a XI. IZBORNA JEDINICA ili Hrvati izvan RH oko 1.000.000 birača, a što je 3 puta više od bilo koje izborne jedinice u RH, pa prema tome DIJASPORA mora imati 3 puta više zastupnika, a to je onda 14 x 3 = 42 zastupnika, a ne 3 kao do sada ; mora biti elektronsko i dopisno glasovanje, a ne samo u veleposlanstvima i konzulatima. Ulaskom znatno većeg broja zastupnika iz dijaspore znatno će se promjeniti politička klima u Hrvatskom saboru u korist svih Hrvata i RH. Tada će započeti snažne, prave i brze promjene u Hrvatskoj. Zašto su Hrvati izvan RH diskriminirani u odnosu na Hrvate u Hrvatskoj, a posebno zašto je DIJASPORA isključena iz Hrvatskog sabora ?

2) ZAKON O STRANCIMA RH

Hrvati i hrvatski potomci u iseljeništvu moraju imati bolji status za boravak i rad u Hrvatskoj od stranaca koji nisu potomci Hrvata, a ne da nakon isteka boravka od 90 dana moraju napustiti Hrvatsku jer im hrvatski državni službenici nisu riješili hrvatsko državljanstvo, niti privremeni boravak zbog kompliciranih i velikih procedura, manjka zaposlenika i velikog broja zahtjeva za hrvatsko državljanstvo i boravak.

3) ZAKON O HRVATSKOM DRŽAVLJANSTVU RH

Treba biti jednostavnija i brža procedura stjecanja hrvatskog državljanstva, itd.

To su ključna pitanja koja treba HITNO riješiti, a za to treba političke volje, a za političku volju trebaju nam političari iz iseljeništva koji će dalje poboljšavati stanje u Hrvatskoj, a posebno treba gospodarski i demografski revitalizirati Hrvatsku. U Hrvatskoj nam trebaju političari iz dijaspore, a ne od ukupno 3 zastupnika izvan RH sva 3 iz Bosne i Hercegovine. Što je sa 3.500.000 hrvatskih iseljenika i njihovih potomaka i tko njih zastupa i njihove interese ?

4) KAZNENI ZAKON RH

Treba propisati kaznene odredbe za KORUPCIJU tj. za počinitelje korupcije kao što su to propisale države koje imaju NULTU STOPU KORUPCIJE kao što su: Singapur, Novi Zeland i Skandinavske zemlje , pa i Izrael. Zašto je važno smanjiti korupciju? Korupcija je u korelaciji sa iseljavanjem i razvijenošću. Što je veća korupcija veće je iseljavanje, slaba razvijenost i obrnuto.
Prema znanstvenim istraživanjima prof.dr.sc. Tade Jurića u Njemačkoj većina ispitanika je iselila iz Hrvatske zbog korupcije i nepravde. Pa, ajmo riješiti korupciju i nepravdu u Hrvatskoj! A, to možemo ako želimo propisati kaznene odredbe kao što su propisale države koje imaju NULTU STOPU KORUPCIJE.

5) Koristimo dobru praksu IZRAELA ( ŽIDOVA CIJELOGA SVIJETA ) i IRSKE kako to predlažu najbolji hrvatski demografi, i to prof. dr Stjepan Šterc i prof.dr.sc. Tado Jurić, itd., a sada savjetnici Ivana Šipića ministra Ministarstva demografije i useljeništva RH !

Eto, to su ključni problemi i riješenja u Hrvatskoj . Probleme u Hrvatskoj možemo brzo riješiti ako svi Hrvati u Hrvatskoj i hrvatski iseljenici žele riješiti ZAJEDNO. Kada riješimo ove zakonske prepostavke onda ćemo moći riješiti demografske i gospodarske probleme Hrvatske.

SVE OVE GORE NAVEDENE PROBLEME MOŽEMO ZAJEDNO RIJEŠITI IZLASKOM NA REFERENDUM uz pomoć dragoga Boga. Bože, pomozi nam u ovo nadolazeće USKRSNO VRIJEME. E, zato ja zagovaramo referendum i pomoć dragoga Boga.

SRETAN USKRS!

Predsjednik UDRUGE ZA POVRATAK HRVATA U HRVATSKU

Mob: 091 514 38 04
Email: verkokutlesa@gmail.com

Continue Reading

EKONOMIJA

LJUBIĆ: Postoji samo jedina trojka koja može stabilizirati i pokrenuti BiH

Published

on

Jedina trojka koja može stabilizirati i pokrenuti BiH je ona sastavljena od legitimnih predstavnika triju konstitutivnih naroda. Osvijestimo se i dogovorimo se – dok još imamo vremena

Piše: dr. Božo Ljubić predsjednika Glavnog vijeća HNS BiH

Obraćam vam se prvenstveno kao netko tko je svjedok i, u najvećem razdoblju tridesetogodišnje povijesti izgradnje daytonske BiH, akter političkih procesa. Obraćam vam se također kao predsjednik Glavnog vijeća Hrvatskog narodnog sabora, institucije koja okuplja, predstavlja i artikulira političku volju gotovo cjelokupnog hrvatskog naroda, jednog od triju ustavotvornih i državotvornih naroda u BiH.

Bosna i Hercegovina suočena s eskalacijom političke krize

Bosna i Hercegovina suočava se s eskalacijom političke krize koja prijeti prijeći i u sigurnosnu. Zapravo, politička kriza u Bosni i Hercegovini permanentno je stanje još od raspada bivše države. Daytonski mirovni sporazum (DMS) zaustavio je rat i dao priliku Bosni i Hercegovini da izgradi samoodrživu državu na načelima konstitutivnosti i ravnopravnosti njezinih triju državotvornih naroda. Međutim, zbog intervencija u ustavni poredak i izborni proces od međunarodnih i domaćih aktera, vrlo kratko nakon Daytona, DMS-u nije ni dana šansa da pokaže svoj državotvorni potencijal. Ove intervencije su, bez obzira na namjere, osnažile srpske separatističke i bošnjačke unitarističke tendencije, a dodatno oslabile ionako neravnopravnu hrvatsku ustavnu poziciju.

Forte postojeće političke krize vezan je uz secesionističke odluke Vlade i Narodne skupštine entiteta Republika Srpska. Bez ikakve sumnje, ovo što danas poduzimaju institucije Republike Srpske, predsjednik, Vlada i Narodna skupština, udar je na ustavni, zakonski i pravni poredak Bosne i Hercegovine.

Kada se danas o Bosni i Hercegovini raspravlja u kontekstu secesionističkih akcija iz entiteta Republika Srpska, svi bismo u BiH, a posebice mi Hrvati, trebali biti jednako zabrinuti zbog udara na ustavni poredak Bosne i Hercegovine, koji već desetljećima dolaze iz mainstream politike bošnjačkog političkog Sarajeva. Naime, unitaristička i centralizirajuća bošnjačka politika u prvom je redu pogubna za konstitutivnost, ravnopravnost i politički subjektivitet hrvatskog naroda u BiH. Imajući u vidi agresivni bošnjački unitarizam, vrlo je korisno, u ovom slučaju, naglasiti i analogiju s jugoslavenskim unitarizmom i srpskim etnonacionalizmom u bivšoj nam zajedničkoj državi. I Miloševićev režim pozivao se na (pro)jugoslavensko jedinstvo, nametao manjinskom narodu (Albancima) političke predstavnike i zagovarao izborni model “jedan čovjek, jedan glas”, zanemarujući tako ne samo postojanje i autonomiju pokrajina u Srbiji već i federalni karakter cijele tadašnje Jugoslavije. Tragičan ishod srpsko-jugoslavenske unitarističke agende svima u BiH i međunarodnoj zajednici trebao bi biti opomena, a ne uzor i inspiracija.

Je li moguće standardizirati i harmonizirati odnose u višenacionalnoj državi?

Postoje različiti koncepti i modeli u Europi i svijetu kako je to moguće, a oni se svode na dva koncepta, jedno je koncept konsocijacijske demokracije koji se obično definira kao institucionalni federalizam, a drugo je teritorijalni federalizam ili njihove kombinacije u različitim modalitetima.

Ustav iz Daytona temeljen je na konsocijacijskom konceptu “Daytonski Ustav je institucionalizirao glavne elemente klasičnog Lijphartova modela konsocijacijske demokracije u državi (nacionalna konsocijacija) i u Federaciji (regionalna konsocijacija)”… “Tako je Daytonski mirovni sporazum odredio oblik političkog sustava kojemu je potrebna politika akomodacije kao temeljni oblik interakcije triju konstitutivnih naroda, odnosno njihovih izborno legitimiranih elita”, kako piše Mirjana Kasapović. To podrazumijeva međusobno usklađivanje politika umjesto političkog mešetarenja i nadmudrivanja. To podrazumijeva legitimno političko predstavljanje umjesto nacionalnog preglasavanja. To podrazumijeva podjelu vlasti, zajedničko upravljanje, paritet i konsenzus umjesto dominacije. To nije ništa drugo nego politika akomodacije legitimnih predstavnika triju konstitutivnih naroda u BiH.

U svijetu, i još bliže u Europi, postoje uspješni primjeri funkcionalnih demokratskih višenacionalnih država ili višenacionalnih dijelova tih država koji su uspjeli na konceptu konsocijacijske demokracije, političkim sustavima temeljenim na politici akomodacije i konkordancije. Primjeri Belgije, Švicarske, Sjeverne Irske (unutar UK) ili Južnog Tirola (unutar Italije) to svjedoče. Nakon pokušaja većinskih Grka da ukinu tadašnje konsocijacijske aranžmane i realiziraju koncept “građanske države”, uslijedio je rat između ciparskih Turaka i ciparskih Grka, a Cipar se kao država podijelio na dva dijela. Kao u već navedenom primjeru srpsko-jugoslavenske unitarističke agende, i ovaj ciparski primjer trebao bi nam poslužiti kao opomena, a ne kao uzor i inspiracija.

Zašto su Švicarska, Belgija, Sjeverna Irska i Južni Tirol primjeri uspješne, a Bosna i Hercegovina neuspješne konsocijacije?

Zato što je u navedenim zemljama i regijama postojala, i još uvijek postoji, većinska podrška državnom uređenju na konceptu konsocijacijske demokracije, odnosno politici akomodacije (dogovor i međusobno usklađivanje), to jest, konkordancije (suglasnost/konsenzus).

Primjera radi, u Sjevernoj je Irskoj desetljećima trajao krvavi sukob između katoličke zajednice i protestantskih unionista u kojemu je ubijeno tri i pol tisuće ljudi. Na Veliki petak 10. travnja 1998. godine predstavnici sjevernoirskih katolika i protestanata te Velike Britanije i Republike Irske potpisali su sporazum temeljen na konsocijacijskim načelima. U Belfastu i ostatku Sjeverne Irske od tada vlada mir i provodi se politika akomodacije. Glavni razlog uspješnosti sjevernoirskog konsocijacijskog aranžmana nalazi se u činjenici, koju su potvrdila razna istraživanja, da je podrška konsocijacijskom uređenju na razini cijele Sjeverne Irske iznosila 72% – kod većinskih protestanata 63%, a kod manjinskih katolika čak 87%.

Koliko znam, u BiH takvo istraživanje nije provedeno, ali mogu pretpostaviti da bi kod Hrvata podrška bila iznad 95%, a kod Srba bih mogao očekivati iznad 50%. S obzirom na to da se svako spominjanje konsocijacijskog uređenja (iako su i DMS i Ustav BiH na njemu bazirani) kod političkih Bošnjaka doživljava kao podjela Bosne i Hercegovine, pretpostavljam kako je podrška Bošnjaka konsocijacijskom uređenju BiH marginalna, ispod 5%. U javnom prostoru ona se do sada mogla zamijetiti samo kod jako malog broja bošnjačkih intelektualaca, čiji je najglasniji i najhrabriji predstavnik Enver Kazaz.

Drugi je primjer vezan uz Belgiju, uspješnu demokratsku konsocijaciju sastavljenu od tri regije, (Flandrija, Valonija, Bruxelles) i tri zajednice (Valonci, Flamanci i Nijemci). Što se tiče Belgije, vrlo je indikativno i moje iskustvo. Dok se odvijala “povijesna sjednica” Doma naroda Federacije BiH 17. ožujka 2011. godine, na kojoj je počela uspostava vlasti onodobne “platforme”, bio sam, kao predsjednik HDZ-a 1990., na radnoj večeri u jednom restoranu u podnožju Koševske ulice u Sarajevu u društvu Wilfrieda Martensa, predsjednika Europske pučke stranke (EPP) i predstavnika ostalih stranaka iz BiH pridruženih EPP-u. Nakon što sam dobio vijest da je formirana vlast u Federaciji BiH bez legitimnih predstavnika hrvatskog naroda, ljutit i ponižen upitao sam Martensa, koji je kao Flamanac, pripadnik većinske belgijske zajednice, bio višestruki belgijski premijer, što bi se dogodilo u Belgiji kada bi, primjerice, većinski Flamanci formirali vlast bez manjinskih Valonaca. – Belgija bi se raspala – odgovorio je Martens. BiH se nije raspala, jer i ne može, jer nikada nije ni bila istinski integrirana, a svoju cjelovitost može u najvećoj mjeri zahvaliti međunarodnoj zajednici kao najjačem kohezivnom čimbeniku.

Primjeri Sjeverne Irske i Belgije svjedoče da je moguće harmonizirati odnose u višenacionalnom društvu, stoga treba prestati širiti dezinformacije kako je konsocijacijsko uređenje iz Daytona luđačka košulja za BiH i ugledati se u pozitivne primjere konsocijacijskih modela i praksa, kojih u svijetu ima značajan broj. Tim više jer su i politološka teorija i politička praksa pokazale da konsocijacijski aranžmani imaju potencijal stabilizacije i harmonizacije složenih država, osobito u njihovu postkonfliktnom razdoblju.

Međutim, preduvjet za uspjeh konsocijacijskih aranžmana je da glavni društveni segmenti, u našem slučaju tri konstitutivna naroda, prihvate višenacionalni karakter države, odnosno da jedni drugima priznaju jednaka prava na Bosnu i Hercegovinu.

Kao samoodrživa država BiH je moguća jedino na temeljnim načelima Daytona, to jest kao država triju konstitutivnih državotvornih naroda, uz poštivanje ljudskih i građanskih prava i svih onih koji ne pripadaju jednom od triju konstitutivnih naroda.

Neporeciva je politička, ustavnopravna, logička i semantička istina da je konstitutivnost i ravnopravnost Bošnjaka, Hrvata i Srba temeljno načelo, ne samo Ustava BiH nego i cjelokupnog Daytonskog mirovnog sporazuma. Odluka Ustavnog suda BiH U-5/98 (takozvana odluka o konstitutivnosti), kao i odluka U-23/14 (predmet “Ljubić”) izrijekom potvrđuju kako je konstitutivnost triju naroda izvornija od entiteta, odnosno kako su entiteti posljedica, tj. samo jedan od oblika institucionalizacije i operacionalizacije konstitutivnih prava triju naroda. Stoga je, u skladu s temeljnim načelom DMS-a i Ustava BiH, moguće i legitimno da se BiH sastoji od dva, tri ili pet entiteta, kao što je moguće i legitimno ukinuti postojeće entitete ako se legitimni predstavnici triju konstitutivnih naroda tako dogovore. Stoga je, u skladu s Ustavom BiH, sasvim legitimno zagovarati i federalnu jedinicu s hrvatskom većinom, tim više jer već postoje federalne jedinice sa srpskom (RS) i bošnjačkom većinom (FBiH). Ali je u potpunosti nelegitimno, antidaytonski i antiustavno, jednostrano, bez suglasnosti svih triju naroda provoditi bilo separatističku bilo unitarističku politiku.

Reforma Izbornog zakona prvi je i najvažniji korak

– Drugi su vidjeli što jest i upitali – zašto? Ja sam vidio što može biti i upitao – zašto ne? – govorio je Robert Fitzgerald Kennedy. Vođen tom logikom, zajedno sa svojim suradnicima, 2014. godine pokrenuo sam ustavnu tužbu na neustavnost Izbornog zakona BiH, koja se u prvom redu ogledala u činjenici da Hrvatima, kao najmalobrojnijem konstitutivnom narodu, Izbornim zakonom nije bilo mogućnosti izbora legitimnih političkih predstavnika. Ustavni sud BiH je svojim odlukom U-23/14, “odlukom o legitimnom političkom predstavljanju” iz 2016. (predmet “Ljubić”), proglasio Izborni zakon BiH neustavnim i naložio Parlamentarnoj skupštini BiH izmjene Zakona kako bi se svim konstitutivnim narodima omogućilo legitimno političko predstavljanje “na svim administrativno-političkim razinama” u skladu s Ustavom BiH. Presuda još nije provedena jer se tome protive politike većinskog naroda u BiH koje bi, poput ciparskih Grka, željele pravnim i političkim nasiljem ukinuti postojeće konsocijacijske aranžmane i tako uspostaviti “građansku državu”. Neka nam ciparski primjer bude opomena, a ne uzor i inspiracija.

Osvijestimo se i dogovorimo se!

Ako nekome od domaćih ili međunarodnih čimbenika nisu bila dovoljna sva dosadašnja upozorenja, nadam se da će događaj od 12. svibnja 2025. na obilježavanju Dana Vojske RS-a u vojarni Kozara biti dovoljno osvješćujući. Reforma vojske u BiH na sva je usta od domaćih i stranih aktera hvaljena kao najuspješnija od svih reformi, a vojska se isticala kao čimbenik stabilnosti BiH (kako kratkovidno). Dana 12. svibnja se, naime, vojska podijelila. Dodatnu opasnost za BiH predstavljaju tipovi u vlasti kao što je ministar MUP-a FBiH koji bi, umjesto trojice službenika SIPA-e, u Istočno Sarajevo poslao specijalnu jedinicu MUP-a FBiH da uhiti Dodika i ostale, kao i ministar obrane BiH koji bi navodno poslao bataljun vojne policije u vojarnu Kozara “samo da je znao da će se tamo pojaviti” Dodik i ostali.

Stabilnosti BiH ne pridonose (naprotiv) ni takozvane platforme “dvije trojke +”, koje pompozno najavljuju kako će pokrenuti BiH u smjeru stabilizacije, prosperiteta i europskih integracija. Zanemarujući, pritom, odnosno negirajući, ustavno pravo hrvatskog naroda da slobodno i samostalno bira vlastite legitimne političke predstavnike. Kako prozirno, kako licemjerno, kako amaterski, kako neprovedivo. Ne može BiH u Europu bez hrvatskog naroda kao njezina državotvornog konstitutivnog subjekta. Kao predsjednik Glavnog vijeća Hrvatskog narodnog sabora i član Odbora Hrvatskog sabora za Hrvate izvan Republike Hrvatske s punom vjerodostojnošću tvrdim da Republika Hrvatska podržava europski put BiH, ali samo pod uvjetom poštivanja konstitutivnih nacionalnih prava hrvatskog naroda u BiH. Stoga je moja poruka – kao nekoga tko živi Bosnu i Hercegovinu više od 70 godina – novoosviještenim europejcima iz BiH i onim Europljanima koji ih podržavaju sljedeća: jedina trojka koja može stabilizirati i pokrenuti BiH je ona sastavljena od legitimnih predstavnika triju konstitutivnih naroda. Osvijestimo se i dogovorimo se – dok još imamo vremena!/HMS/

 

Preporučeno:

Podijeli:

Continue Reading

KONTAKT

Izaslanstvo HNS-a BiH predvođeno predsjednikom Čovićem u Trusini nazočilo 32. obljetnici stradanja Hrvata

Published

on

U organizaciji Udruge dragovoljaca i veterana Domovinskog rata općine Konjic, u mjestu Trusina kod Konjica danas je obilježena 32. obljetnica zločina kojega su 16. travnja 1993. godine počinili pripadnici Armije Republike Bosne i Hercegovine nad hrvatskim civilima i pripadnicima Hrvatskog vijeća obrane. U tom tragičnom događaju, pripadnici Armije BIH počinili su zločin nad 22 osobe, od kojih 15 civila i 7 pripadnika HVO-a.

Među okupljenima bili su članovi obitelji poginulih, predstavnici braniteljskih  udruga, a u znak trajnog sjećanja i poštovanja prema žrtvama, vijence i svijeće kod spomen-obilježja položilo je izaslanstvo Hrvatskog narodnog sabora Bosne i Hercegovine predvođeno predsjednikom HNS-a BiH dr. Draganom Čovićem te izaslanstvo udruga proisteklih iz Domovinskog rata HVO Herceg Bosne.

+

Nakon polaganja vijenaca, služena je sveta misa u crkvi sv. Ante na Žitačama za sve poginule Hrvate Trusine i okolnih mjesta konjičko-klišanskog kraja. Misu je predvodio don Drago Ćurković, koji je tijekom propovijedi istaknuo važnost zajedničke molitve i pozvao sve one koji danas nisu mogli biti prisutni da se u svojim domovima, kroz tišinu i molitvu, prisjete nevino stradalih i odaju im počast.

Uz predsjednika HNS-a dr. Dragana Čovića, ovom tužnom i važnom događaju nazočila je zastupnica u Zastupničkom domu Parlamentarne skupštine BiH Darijana Filipović, predsjednica Federacije BiH Lidija Bradara, predsjedatelj Doma naroda Parlamenta FBiH Tomislav Martinović, predsjednik Kluba izaslanika hrvatskog naroda u Domu naroda Parlamenta Federacije BiH Damir Džeba, predsjednik Vlade Županije Zapadnohercegovačke Predrag Čović, predsjednica Vlade Hercegovačko-neretvanske županije Marija Buhač, voditelj Odjela za branitelje u Domovinskom ratu u Glavnom vijeću HNS-a BiH Mladen Begić, predsjednik Županijskog odbora HDZ BiH HNŽ Ludvig Letica, ministar za pitanje branitelja u Vladi HNŽ Đuro Prkačin, ministar pravosuđa u Vladi ŽZH Vjekoslav Lasić, izaslanica u Domu naroda Parlamenta FBiH Ivana Buntić Jovanović, predsjednica Zajednice žena HDZ BiH KKK Ana Andrić, ministar zdravstva, rada i socijalne skrbi u Vladi HNŽ Milenko Bevanda, zastupnici u Skupštini HNŽ Daniel Babić i Marija Bošković, predsjednik Gradskog odbora HDZ BiH Konjic Ivan Antić te predsjednik Udruge nositelja ratnih odličja HVO HB Lazar Martinović.

Sud Bosne i Hercegovine je za zločine u Trusini osudio pet osoba na ukupno 55 i pol godina zatvora, a počinitelji su bili pripadnici vojne postrojbe “Zulfikar” Armije Republike Bosne i Hercegovine.

Ova obljetnica još jednom je podsjetila koliko je važno njegovanje zajedništva hrvatskog naroda u Bosni i Hercegovini, očuvanje povijesnih činjenica o stradanju Hrvata u BiH te trajno sjećanje na nevine žrtve koje su položile živote. Okupljeni su svojim prisustvom iskazali duboko poštovanje, dostojanstveno se prisjećajući tragedije koja je zauvijek obilježila Trusinu i hrvatski narod u BiH.

Dopredsjedatelj Doma naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine dr. Dragan Čović boravio je danas u Sarajevu, gdje je održao radne susrete s…
Dopredsjedatelj Doma naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine dr. Dragan Čović sastao se danas s visokim predstavnikom Christianom…
Predsjednik Hrvatske demokratske zajednice Bosne i Hercegovine dr. Dragan Čović danas je, u okviru 26. Međunarodnog sajma gospodarstva u Mostaru,…
Dopredsjedatelj Doma naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, dr. Dragan Čović, otvorio je danas IV. Mostarski ekonomski forum, koji se…

Continue Reading

EKONOMIJA

VIDEO Čović o izmjenama Izbornog zakona: To je temelj funkcioniranja BiH

Published

on

U Domu HDZ-a BiH u Mostaru održan je sastanak predstavnika političkih stranaka iz Federacije BiH.

Na sastanku su sudjelovala proširena izaslanstva stranaka, a među njima su i brojni dužnosnici s federalne razine vlasti.

Predsjednik HDZ-a BiH Dragan Čović izjavio je danas u Mostaru, nakon sastanka predstavnika HDZ-a i Trojke, da su razgovori bili fokusirani isključivo na funkcioniranje Federacije BiH, naglasivši da se razgovaralo o mnogim pitanjima izvršne vlasti te da ovakvi sastanci imaju kontinuiran karakter.

“Danas smo jasno podvukli crtu što je radila Vlada Federacije BiH i jedan drugi dom, te kako rade i kojom dinamikom, kako bismo u uvjetima zastoja na državnoj razini osigurali da Federacija funkcionira bez većih problema”, kazao je Čović.

Naglasio je da, iako postoje brojni problemi, oni se rješavaju dogovorom i bez većih izazova.

“Najveća iskušenja u Federaciji BiH nisu politička nego gospodarska i ekonomska. Razina zaduženosti je takva da nudi mogućnosti za veća investiranja. Ni premijer Nermin Nikšić ni njegovi zamjenici se nemaju kome pravdati, jer osiguravaju stabilnost”, poručio je lider HDZ-a BiH.

Kada se radi o izmjenama Izbornog zakona, Čović je ponovio da je to za HDZ temelj funkcioniranja Bosne i Hercegovine, osobito kada se radi o načinu izbora članova Predsjedništva BiH.

“To je mjera za funkcioniranje vlasti na državnoj razini. To danas nije bila tema, ali ste mogli čuti premijera Hrvatske Andreja Plenkovića i druge koji su prepoznali stabilnost BiH. Upravo tu se lomi budućnost BiH”, dodao je Čović, piše Klix.ba.

Govoreći o Južnoj interkonekciji, rekao je kako je to pitanje samo spomenuto na današnjem sastanku, ali da će se narednih 15 dana intenzivirati razgovori o toj temi.

Napomenuo je da usvojeni zakon o Južnoj interkonekciji nije provodiv u ovom obliku, te da se mora pronaći način da se on korigira kako bi donio strateški interes Bosni i Hercegovini. “Ako budemo slijepo provodili zakon, imat ćemo još jedan zastoj. Cilj nam je da pronađemo rješenje koje će omogućiti njegovu punu provedbu”, zaključio je Čović.

Na kraju je komentirao i inicijativu Envera Kazaza vezanu za izbor članova Predsjedništva BiH.

“Razgovarao sam s profesorom Kazazom prije osam dana, na njegov zahtjev. Informirao me o svojim stavovima koji su mi prihvatljivi, i na tome ćemo raditi”, kazao je Čović, dodajući kako će se razmotriti taj model da se na njemu može raditi, kao i modelima drugih ljudi “koji žele dobro BiH”. /HMS/

 

Preporučeno:

Podijeli:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2010 - 2024 BPZ.ba