Connect with us

Uncategorized

Slaven Galić, zamjenik ministra obrane BiH Preglasavanje Hrvata u Predsjedništvu BiH negativno utječe i na sustav obrane

Published

on

VL
Autor

Razgovarao: Zoran Krešić

04.05.2025.
u 09:47Zoran Krešić brutalno odgovorio Izetbegoviću: 'Ništa me neće pokolebati' - Dnevno.baDnevno.ba

Zamjenik ministra obrane Bosne i Hercegovine Slaven Galić boravio je u SAD-u na poziv američkih vojnih vlasti. Galić je govorio o kontinuiranoj suradnji s američkim partnerima, uključujući podršku kroz različite vojne programe i inicijative, unatoč političkim izazovima koje je donijela nova američka administracija. Osvrnuo se i na važnost daljnjih reformi u BiH, posebno u kontekstu NATO integracija, smanjenja viškova naoružanja te jačanja interoperabilnosti s NATO-om i EU-om. Također, naglasio je ulogu Sjedinjenih Država u jačanju sigurnosnih kapaciteta BiH kroz zajedničke projekte i vojnu edukaciju. Galić se osvrnuo i na političke izazove unutar BiH, poput pitanja legitimnosti članova Predsjedništva, te njihov utjecaj na stabilnost i reformske procese u zemlji.

Gospodine Galiću, nakon posjeta SAD-u kako biste opisali trenutačne odnose između Oružanih snaga Bosne i Hercegovine i Ministarstva obrane SAD-a?Zamjenik Slaven Galić sa novim zapovjednikom EUFOR-a u BiH / Bljesak.info | BH Internet magazin

 

– Sa zadovoljstvom mogu ustvrditi da bilateralna obrambena suradnja BiH i SAD-a ne samo da odražava svoj kontinuitet nego ima i tendenciju rasta obujma i intenziviranja sadržaja. Istina, imali smo kratko razdoblje stagnacije, kada je početkom godine nova administracija SAD-a privremeno suspendirala sve programe inozemne vojne pomoći, međutim, programi pomoći za BiH među prvima su bili ponovno aktivirani i dodatno intenzivirani. To se odnosi na programe “Foreign Military Financing” (FMF), “Foreign Military Sales” (FMS), “International Military Education and Training” (IMET) te “Military-to-Military” (Mi2Mil) suradnje, koji se provode u okviru State Partnership Programa (SPP) između Bosne i Hercegovine i savezne američke države Maryland.

Nakon što je civilna administracija SAD-a smanjila izravnu angažiranost u BiH, ima li promjena u suradnji s američkom stranom?

– Kao što sam kazao, nova administracija potvrdila je svoju podršku za sigurnu i stabilnu BiH integriranu u EU strukture. Snažne poruke o tome dobili smo izravno i vrlo jasno i tijekom prošlotjednih BDC-ova. Istina, SAD je svojim europskim saveznicima u NATO-u poručio da će biti primarno fokusiran na domovinsku sigurnost na tlu SAD-a i Indo-pacifičku regiju, a da Europa treba preuzeti brigu za vlastitu sigurnost. To uključuje povećanje izdvajanja za obranu i jačanje obrambeno-industrijske baze. Međutim, iz Washingtona se vraćamo i s potvrđenom podrškom SAD-a za BiH bilateralno i kroz regionalne forume kao što je US A5, inicijativa kojom ove godine predsjeda Bosna i Hercegovina.

Slaven Galić: Komšić je imenovao generale na štetu Hrvata - Vrisak.info

S obzirom na globalnu sigurnosnu situaciju, smatrate li da će SAD nastaviti pružati podršku BiH, izobrazbi…?

– Program sponzorirane vojne izobrazbe za OS BiH IMET nastavlja se u punom obujmu. Od početka godine već smo realizirali prijam vrijednih donacija za Medijsko-informativni centar OS, a s ODC-om radimo na FMS programu za osiguranje nedostajuće opreme za LIBG i jačanje cyber-sigurnosti. Dakle, svi programi vojne izobrazbe, obuke i pomoći u opremanju OS odvijaju se dobro i na naše veliko zadovoljstvo uz nesmanjenu podršku SAD-a. Sa SAD-om radimo na jednom velikom zajedničkom višegodišnjem projektu za povećanje i održivost zračne mobilnosti OS BiH.

Kako ocjenjujete trenutačnu političku volju unutar BiH da se razvija suradnja s NATO-om i SAD-om te postoje li unutar BiH snage da se taj odnos promijeni?

– Pristupanje NATO-u i EU nije jednokratni događaj. To je proces koji traje i koji, kako u slučaju BiH tako i kroz iskustva država koje su to prošle, ima svoje manje i više intenzivne faze. Politička opcija kojoj pripadam osobno snažno i djelatno zagovara intenziviranje integracijskog procesa kroz reforme, strukturne prilagodbe i kreiranje povoljne političke klime. Neumorno ćemo ustrajati na tom putu i uvijek iznova tražiti i graditi bazu podrške u BiH za te procese.Zamjenik ministra odbrane Slaven Galić podržava dolazak hrvatske vojske u Bosnu i Hercegovinu

Na koji način Oružane snage BiH mogu najbolje iskoristiti potporu SAD-a za svoje dugoročne ciljeve modernizacije kako bi bile bolje pripremljene za izazove u budućnosti, posebno u kontekstu regionalne sigurnosti?

– Oružane snage BiH su dizajnirane tako da u budućnosti budu integrirane u šire obrambene i sigurnosne strukture kojima će pristupiti BiH. Prije svega NATO i EU. Zato moramo raditi na daljnjem povećanju NATO interoperabilnosti. Interoperabilnost strukture, doktrine, opreme pa, ako hoćete, i “mindseta” te izgradnja specifičnih sposobnosti u kojima imamo komparativne prednosti. SAD jest i ostaje biti naš ključni i strateški partner u oblasti obrane.

 

Što konkretno znače posjeti Nacionalnoj gardi Marylanda i Nacionalnom obrambenom sveučilištu za obrambeni sektor BiH?

– Posjet Nacionalnoj gardi Marylanda omogućio je konkretne razgovore o zajedničkim vojnim vježbama, razmjeni znanja u području kriznog upravljanja i daljnjem jačanju interoperabilnosti s američkim snagama. S druge strane, posjet Nacionalnom obrambenom sveučilištu, gdje sam i sam završio magistarski studij, bio je prilika za razgovor o nastavku obrazovnih programa za naše časnike. Obje aktivnosti osnažuju strateško partnerstvo i doprinose profesionalizaciji Oružanih snaga BiH kroz praktičnu suradnju i ulaganje u ljudske kapacitete. Sudjelovanje u ovim aktivnostima ostvareno je na poziv američkih partnera, što dodatno potvrđuje uzajamno povjerenje i važnost BiH kao pouzdanog sigurnosnog partnera u regiji.

Gospodine Galiću, tijekom posjeta Sjedinjenim Američkim Državama s kim ste se još konkretno sastali i koje su bile ključne teme razgovora?

– Tijekom boravka u Pentagonu bio sam dio izaslanstva Ministarstva obrane i Oružanih snaga BiH. Imali smo bilateralne konzultacije s američkim izaslanstvom na čelu s Davidom Bakerom, zamjenikom pomoćnika ministra obrane SAD-a za Europu i NATO, a završnom dijelu sastanka pridružila se i Katherine Thompson, pomoćnica tajnika za obranu za međunarodne sigurnosne poslove. Razgovarali smo o unaprjeđenju bilateralne suradnje u oblasti obrane, modernizaciji OS BiH, sudjelovanju u međunarodnim vježbama te važnosti nastavka reformi u partnerstvu s NATO-om.

Tijekom bilateralnih konzultacija u SAD-u spomenuli ste očekivanja u vezi s reformom obrane, uključujući smanjenje viškova naoružanja, promjenu strukture OS BiH i njihovu modernizaciju. Možete li objasniti što se konkretno očekuje od nas u idućem razdoblju?

– Na poziv američke strane, tijekom bilateralnih konzultacija u SAD-u imao sam priliku izložiti stavove i planove Ministarstva obrane BiH u vezi s ključnim reformskim procesima, posebno u kontekstu suradnje s NATO savezom. Ministarstvo obrane BiH trenutačno priprema pregled svojih aktivnosti za nacrt programa reformi za 2025. godinu. Reforma Ministarstva i Oružanih snaga BiH trebala bi se provesti na temelju dokumenta “Pregled obrane”, koji je usvojen još 2016. godine, ali do danas nije proveden. Taj dokument predviđa promjenu veličine i strukture Oružanih snaga BiH, kao i njihovu modernizaciju kako bi odgovarale suvremenim sigurnosnim zahtjevima. Jedan od ključnih prioriteta u idućem razdoblju je smanjenje viškova naoružanja, streljiva i minsko-eksplozivnih sredstava. Ministarstvo već aktivno radi na tome uništavanjem rizičnog streljiva te prodajom određenih količina streljiva i eksploziva. Očekujemo da će potpisivanje aneksa Dobojskog sporazuma, za koji su svi uvjeti već ispunjeni, dodatno ubrzati i olakšati ovaj proces. Usporedno s tim, kao logičan korak nameće se i smanjenje broja vojnih lokacija kroz predaju neperspektivnih objekata Oružanih snaga BiH civilnim vlastima za realizaciju civilnih projekata, što je od obostranog interesa. Kao zamjenik ministra obrane, osobno se zalažem za što žurniju provedbu dokumenta “Pregled obrane” jer vjerujem da je to temelj za daljnji napredak reformi i jačanje naše međunarodne vjerodostojnosti. Reforma obrane bila je 2005. godine usvajanjem Zakona o obrani i formiranjem OS BiH. Međutim, nakon toga nije bilo suštinskih promjena ni stvarnih reformi. Stvarna reforma obrane dogodila bi se provedbom Pregleda obrane iz 2016. godine, što se još uvijek nije dogodilo.Zamjenik ministra obrane BiH Slaven Galić: Nelegalna imenovanja generala destabilizirala su Oružane snage BiH | Radiotelevizija Herceg-Bosne

Često naglašavate problem legitimnosti Predsjedništva?

– Zakon o obrani Bosne i Hercegovine izričito naglašava da je Predsjedništvo BiH vrhovno civilno tijelo nadležno za zapovijedanje Oružanim snagama te ima ključne ovlasti u području obrane i sigurnosti države. Upravo zbog tih nadležnosti, ali i drugih Ustavom definiranih dužnosti, iznimno je važno da članovi Predsjedništva budu legitimni predstavnici konstitutivnih naroda. Prema Ustavu BiH i odredbama Daytonskog mirovnog sporazuma, tri konstitutivna naroda – Hrvati, Bošnjaci i Srbi – imaju pravo birati svoje legitimne predstavnike na svim razinama vlasti, uključujući i Predsjedništvo. Kada jedan narod nema mogućnost izabrati svog predstavnika u Predsjedništvo, narušava se politička ravnoteža, stvara se nepovjerenje i osjećaj neravnopravnosti, što u konačnici otežava funkcioniranje državnih institucija. Zbog toga se pitanje legitimnosti članova Predsjedništva kontinuirano ističe kao temeljno za očuvanje stabilnosti, pravednosti i dugoročnog mira u Bosni i Hercegovini.

Continue Reading

EKONOMIJA

Tjedni komentar:Predsjednik HNS-a prof.dr.sc Dragan Čović dokazao(N-1) da je politika ZNANOST a ne ZANAT

Published

on

 Iz rukopisa prof.umjetnosti i povjesti Mate Kelave

Nema funkcionalne ni samoodrzive BiH bez poštivanja izvornog natktovljujućeg načela prema kojem su entiteti samo oblik institucionalizacije i operacionalizacije načela konstitutivnosti tri ,Deytonskim sporazumom i odlukama Ustavnog suda Bi H iz po Alijinoj apelaciji o konstitutivnosti sva tri naroda na podrucju BiH iz 1998.godine i u predmetu Ljubic iz 2017.godine zbog cega je za razliku od unitarizma i separatizma koji su nelegalni oblik politickog djelivanja tri i vise entiteta koji ce omoguciti u medusobnim razgovorima i politickim dogovorima o izmjeni izbornog zakona akomodaciju i konkordaciju  u cjelovitoj ,a ne jedinstvenoj medunarodno priznatoj BiH.

Tjedni Komentar “Narod bez vođe je kao stado bez pastira”

Čović: Nama u BiH ne treba niko ništa davati, to je naše, to smo krvlju platili

Prva tri predsjednika HDZ-a BiH, dr. Perinović, S. Klujić i pokojni dr. M. Brkić, su trajali ukupno manje od dvije godine jer su na čelo HDZ-a „postavljani“ na prijedlog sarajevskih vrhbosanskih i srebrno-bosanskih crkvenih krugova. Nakon njih su na čelu HDZ-a BiH su se smjenjivali, netko u težim netko u manje teškim vremenima, pokojni M. Boban, B. Rajić, D. Kordić i A. Jelavić. Svi oni su proglašavani „nacionalistima“ i nepopravljivim „radikalima“, te su manje-više morali otići s vrha HDZ-a BiH. (Za usporedbu, HDZ u RH je nakon smrti utemeljitelja dr. Franje Tuđmana, imao 1 predsjednicu i 3 predsjednika. S druge strane, bošnjačka SDA je kroz to vrijeme promijenila samo tri predsjednika, rahmetli S. Tihića i dva Izetbegovića).

Nakon kratkog predsjedanja B. Čolaka, na čelo HDZ-a BiH je 2005. godine izabran dr. Dragan Čović. Ministar financija i dopredsjednik Vlade Federacije BiH je bio od 1998. Do 2001., a hrvatski član Predsjedništva BiH od 2002. do 2005., kada je smijenjen voljom Visokog predstavnika. Svakako je za zapamtiti njegovu inicijativu ustavnih promjena iz 2005. godine, kada je s Dodikom i Tihićem pregovarao o ustavnim promjenama. Tzv. Prudski pregovori.

On osobno i njegova obitelj i uski krug prijatelja, ako nitko drugi, dugo će pamtiti i suđenja bez kraja u kojima su „padali“ međunarodni tužitelji koji nisu uspijevali konstruirati dokaze potrebne za presudu. Usprkos svemu, ponovno je izabran za hrvatskog člana P BiH, od 2014. do 2018. Na izborima 2018. godine je izbornim inježenjeringom, voljom većinskog bošnjačkog naroda u PBiH izabran Ž. Komšić.

Ovih samo par biografskih podataka pokazuju da neće biti jednostavno jednog dana napisati biografiju Dragana Čovića, pa ni njemu osobno neće biti lako odabrati najzanimljivije detalje za eventualne memoare.. Ušao je tijesnim putem u sam vrh hrvatske politike u BiH, a održao se, uz sve uspone i padove, duže od drugih. Ako se poslože neke međunarodne silnice i rasplet događaja u zemljama u okruženju, Dragan Čović ima priliku postati dio memorije svih budućih generacija Hrvata u BiH, kao onaj koji je kao ključni igrač uspio „ostati na terenu“ nego je doveo do kraja ili čak potpuno riješio za dugo vrijeme,  nacionalno pitanje Hrvata u BiH, posljedično i opstanak BiH kao multietničke, višenacionalne, kompleksne ali ipak održive države u modernoj Europi jakih (više)nacionalnih država spremnih odustati od dijela vlastitog suvereniteta za opće dobro svih, gdje nikomu neće biti tijesno a gdje će opet svatko moći ostvariti svoje partikularne državne i nacionalne, zasebne interese.

Što nam nude „suverenisti“ koji napadaju Čovića?

Nisu u pravu samozvani „suverenisti“ iz RH, prije svih Hasanbegović,  koji Čovićevu upućenost na Dodika kao vođu Srba u BiH uspoređuje s Plenkovićevim koaliranjem s Pupovcem. Jer pozicije jednostavno nisu iste. Srbi u BiH su narod, kao i Hrvati i Bošnjaci, a Srbi u RH su manjina, kao i Bošnjaci i Albanci i Česi i Mađari i Romi.

Nisu u pravu kada izjednačavaju izbor Emila Vlajkija za dopredsjednika RS-a s izborom Komšića za člana Predsjedništva BiH. Kada bi se u RS-u moglo glasovati i za hrvatskog člana Predsjedništva BiH i kada bi Dodik eventualno „višak“ glasova Srba usmjerio na kandidata koji bi bio protiv volje većinskog hrvatskog opredjeljenja, mogla bi se povlačiti nekakva paralela. A činjenica je da ni većina Srba s područja Federacije nije glasovala ni za jednog kandidata za člana PBiH, govori o tomu koliko je ograničena nekakva predizborna suradnja Čovića i Dodika. Postizborno Čović i Dodik, kao vođe dvaju konstitutivnih naroda, jednostavno moraju razgovarati i postaviti se kao politički „blok“ naspram bošnjačkih unitarista svih boja.

Svoditi problem neriješenog nacionalnog pitanja Hrvata u BiH na HDZ u Hrvatskoj i BiH je jednostavno pogrešno kako piše vrsni analitičar Marko Ljubić, suverenist  (bez navodnih znakova) koji piše jasno, precizno i otvoreno: „Pozivati se i ukazivati na HDZ-ove slabosti u Hrvatskoj i BiH, a zanemarivati činjenicu da upravo bošnjačka politička agresija, sprječava promjene čak i u HDZ-u i u hrvatskim politikama u BiH a pri tome ne nuditi nikakva rješenja i ne imati jasne stavove izuzev uopćenih, o jedinstvenoj državi BiH, suverenosti tri naroda, zapravo je pokušaj svođenje golemih i strateških problema s kojima je suočen ukupan hrvatski narod, na dnevno-politički obrazac. U tom smislu stav Neovisnih za Hrvatsku da je za njih hrvatski narod u BiH i u Hrvatskoj jedinstven, da s istih pozicija gledaju na njegova prava i sudbinu, lijepo zvuči, ali u kontekstu svega navedenoga –opasna je zabluda. Jednostavno, ista rješenja se ne mogu primjenjivati na ostvarivanje statusa Hrvata u BiH i u Hrvatskoj. Kao ni u Republici Srpskoj i Federaciji.

Politička budućnost Dragana Čovića

Ako je itko svjestan svoje trenutne situacije, onda je to zasigurno Dragan Čović. On sam najbolje zna da su i on i HDZ BiH posljednji put do naroda honorirani na izborima ne da bi se vratili „pobjednički“ u parlamentarne sjedalice u Federaciji i u Skupštini BiH, nego da bi dobili još jednu, posljednju šansu da, usprkos i unatoč svemu, riješe nacionalno pitanje Hrvata u BiH. Ukoliko, temeljem razgovora s relevantnim međunarodnim i domaćim političkim faktorima, zaključi da po tom pitanju ne može ništa učiniti – Dragan Čović će se sam povući s političke scene. Inače ga nikakvi politički liliputanci ne mogu obeshrabriti, niti zastrašiti nikakvim kaznenim procesima, i političkim ili medijskim podmetanjima.

Za očekivati je da će vlasti RH lagano uzmaknuti od dosadašnje čvrste i nepodijeljene potpore vladajućih i opozicije. Moguće je da, ovisno o procesu popune federalnog Doma naroda, a onda i Doma naroda Skupštine BiH, silom (ne)prilika poneki hrvatski zastupnik pokuša već viđenu igru (sjetimo se Platforme i Alijanse) davanja legitimiteta nekom novom većinskom bošnjačkom Savezu, ali je ovaj put takva mogućnost uistinu mala. Osim toga, za očekivati je promjenu retorike i pristupa formiranju vlasti i od strane Komšića i nazovi-građanskih lidera, kao i sa strane Izetbegovića i njegovih satelita. Tko će prvi početi slati signale popuštanja, najprije po pitanju korištenja popisa stanovnika iz 2013. umjesto onoga iz ’91., a onda posljedično i po pitanju konstituiranja domova naroda, znat ćemo već do kraja ove godine. Ukoliko vodeći bošnjački političari shvate da je to jedini način opstanka Federacije BiH i same BiH, te prihvate nakon toga razgovore o promjeni izbornog zakona, onda Čovićev daljnji angažman u politici svakako ima smisla, jer takve pregovore, uz dužno poštovanje svih, ne može voditi i uspješno končati ni jedan drugi trenutno aktivni hrvatski političar u BiH.  Mladen Ljubić-Vajta “Obilježena 33. obljetnice osnivanja Prve dragovoljačke postrojbe „Poskoci“ | MM Portal

Mladen -Vajta Ljubić

Continue Reading

KULTURA

VIDEO CVITANOVIĆ PORUČIO BOŠNJACIMA: “Ako ćete građansku državu onda ćete imati tri republike

Published

on

HDZ 1990 je stranka koja je u opoziciji na hrvatskom spektru političkih stranaka. Iako se bore protiv HDZ-a BiH skoro na svim poljima, postoje točke gdje su na istoj strani. Naravno, riječ je o mjestu člana Predsjedništva koji dolazi iz hrvatskog naroda.

O ovim temama ali i o aktuelnostima u BiH u emisiji “Istraga sedmice”, kod Avde Avdića na televiziji Hayat je govorio Ilija Cvitanović, lider “Devedesetke.

Hrvatski narod je malobrojan i neravnopravan u BiH. Nemojte očkivati da ćemo tražiti razlike u nacionalnim pitanjima od HDZ-a. Moramo imati dogovor s HDZ-om. Mi u Hercegbosanskoj županiji imamo vlast a oni su opozicija i obrnuto u drugim županijama. Na ključnim nacionalnim pitanjima se zna, nikada ne lutamo kada je u pitanju nacionalno pitanje. Više će oni lutati. Imali smo zajedničkog kandidata za hrvatskog člana predsjedništva i platili smo cijenu za to jer smo to morali uraditi iz straha da ponovo ne bude izabran Komšić. Ako to moramo platiti dok ne dobijemo legitimnog predstavnika uredu je, kazao je Cvizanović.Cvitanović poručio Bošnjacima: 'Ako ćete građansku državu onda ćete imati tri republike' - ABCportal

Smatra da je Komšić trebao konsultirati izaslanike hrvatskog naroda u Domu naroda BiH da pokrene vitalni nacionalni interes u mnogi slučajevima.

Jedno 300 puta je trebao tražiti vitalni nacionalni interes. Recimo u pitanju Pelješkog mosta gdje sam za izgradnju tog mosta. Što mi imamo problem s tim. Urađeno je sve po standardima. Svi brodovi koji trebaju mogu ući u Neumski zaljev. Komšić je glasao ne znam u čijem interesu protiv Pelješkog mosta. Zato u FBiH mora postojati suštinski dogovor. Imamo problem u Predsjedništvu BiH, Domu naroda BiH i Vijeću naroda RS gdje se Hrvatima biraju drugi predstavnici.

Cvijanović kaže kako prijedlog koji dolazi od hrvatskih stranaka ne ugrožava Hrvate koji ne žive u dominantno ‘nehrvatskim’ područjima.

Ne mislim da sam bolji od Hrvata iz Tuzle. Ne bi mu nitko ukinuo pravo da uđe u Dom naroda. Imate pet kantona gdje će biti izabrano četiri ili pet izaslanika koji bi birali dvojicu koji nose legitimitet onoliko koliko živi Hrvata na tom području. Schmidt je to promijenio ali nije promijenio Ustav. Niste upravu da ide to na štetu Hrvata iz Bosne.ILIJA CVITANOVIĆ PORUČIO BOŠNJACIMA: 'Ako hoćete građansku državu onda ćete  imati tri republike. Kako mislite da bilo ko od Hrvata i Srba pristane na  to!?' (VIDEO) | Slobodna Bosna

Ilija Cvitanović je pojasnio kako je on izabran u Dom naroda BiH te je pojasnio kako su i DF-ovi zastupnici glasali za HDZ-ove kandidate ali i HDZ-ovi za DF-ove.

“Ja sam izabran s četiri izaslanika iz Doma naroda FBiH. HDZ ’90 je samostalno imao mogućnost izabrati pet izaslanika sa HNP-om. Isti dan je u Mostaru Mikulić iz DF-a podržao HDZ. Ne možete nekoga odbiti kada glasa za vas. Bitno je da znate situaciju u Skupštini Srednje Bosne. Zahavaljujem se gospođi koja je iz DF-a glasala za nas. U ZHŽ nam HDZ kupuje izaslanike”, tvrdi.

Govoreći o građanskoj državi istakao je da je to nemoguć projekat zbog konstalacije odnosa u BiH odnosno da se nema ruku za takvo nešto.

Ako hoćete građansku državu onda ćete imati tri republike. Kako mislite da bilo tko od Hrvata i Srba pristane na to!?

Na kraju gostovanja se osvrnuo i na odnos premijera Hrvatske Andreja Plenkovića prema BiH ali i strankama s hrvatskim predzankom.

Ne znam hoće li Hrvatska uvesti sankcije Dodiku. Plenković će nas podržavati na putu ka EU. Ali on je također dao i podršku institucijama BiH. Ali Plenković se previše sastaje s Čovićem. Svi mi želimo imati utjecaja u skladu s našim izbornim legitimitetom. Dakle trebao bi surađivati i s drugim strankama, kazao je Cvitanović./HMS/

 

Preporučeno:

Continue Reading

KULTURA

PLENKOVIĆ O REZULTATIMA LOKALNIH IZBORA U RH: Hrvatska je ponovno dominantno plava

Published

on

Iz gradske organizacije HDZ-a grada Zagreba obratio se predsjednik HDZ-a i Vlade Hrvatske Andrej Plenković. Nakon održanih lokalnih izbora poručio da je Hrvatska ponovno “dominantno plava”, istaknuo izvrsne rezultate HDZ-a, pobjede u Osijeku i Sisku, otvorenu bitku za Split te loš rezultat SDP-a u Rijeci.

– Nakon održanog prvog kruga lokalnih izbora želim čestitati prije svega kandidatkinjama i kandidatima Hrvatske demokratske zajednice i našim partnerima na sjajnom angažmanu u ovoj kampanji proteklih nekoliko tjedana i za mnoge nekoliko mjeseci. Mislim da smo, ukupno gledajući, ostvarili sjajne rezultate. Hrvatska je i ovaj put nakon lokalnih izbora dominantno plave boje. To smo i očekivali i vjerujem da su svi na terenu vodili računa kako da u svojim sredinama predstave naš program nacionalna snaga i lokalna vizija, koji je u potpunosti utjelovio našu politiku ravnomjernog regionalnog razvoja, veće decentralizacije, to jest davanje ovlasti županijama, gradovima i općinama, više sredstava županijama, gradovima i općinama i realizaciju brojnih projekata u svim krajima Hrvatske, rekao je Plenković.

– I kada gledam rezultate, oni su u biti manje više, osim nešto sjajnih postignuća naših kandidata, zacementirali situaciju kakva je trenutačno. Što znači da je ova politika koju vodimo doživjela uspjeh. Sad govorim generalno za Hrvatsku, jer su oni koji su bili u poziciji povjerenja manje više to povjerenje zadržali. Što se nas tiče, mi smo u ovu utakmicu krenuli s okolnostima u koje smo imali povjerenje u 75% županija, 15 od 20, u 44% gradova, 56 od 127 i u čak 46% općina, 197 od 428, naveo je.

Dodao je da su rezultati prvog kruga puno bolji za HDZ nego što su bili u prvom krugu prije četiri godine.

– Naime, tada smo, na primjer, dobili izravno u prvom krugu četiri županije. U ovom trenutku, premda se još broje rezultati, imamo šest sigurno izabranih župana i dvojicu koji su na oko 50%, što znači duplo, a povrh toga vodimo u još osam županija s izglednim šansama da osvojimo te županije za dva tjedna. Slična je situacija i u gradovima. Već sada smo osvojili 43 grada, 154 općine, to su podaci otprilike sati i pol, kad još nisu bile obrađene sve sredine, dakle fali ih, što znači da ćemo mi, realno gledajući, ostvariti rezultat koji će biti najmanje jednako dobar kao rekordni 2021. godine, a izgledno i bolji, istaknuo je./HMS/

Preporučeno:

Podijeli:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2010 - 2024 BPZ.ba