Connect with us

EKONOMIJA

REFERENDUM ZA POVRATAK HRVATA U HRVATSKU

Published

on

UDRUGA ZA POVRATAK HRVATA U HRVATSKU provodi PROJEKT STOLJEĆA, a to je POVRATAK HRVATA U HRVATSKU.

Pozivam sve Hrvate diljem svijeta tj. u Hrvatskoj i izvan RH, a posebno u hrvatskom iseljeništvu da pomognu  Vladi RH i zastupnicima  u Hrvatskom saboru ostvarenje pretpostavki za provedbu projekta stoljeća POVRATAK HRVATA U HRVATSKU, a pretpostavke su poboljšanje zakona i donošenje izmjena i dopuna putem REFERENDUMA, čime bi se ubrzao proces useljavanja i povećao broj hrvatskih useljenika u Hrvatsku, te bi tako spasili  Hrvate od izumiranja u Hrvatskoj i Hrvatsku od nestanka.

Također pozivam sve  predsjednike klubova zastupnika da dostave ovaj email s prilozima svim zastupnicima i da mi odgovore do 01. srpnja  2025.g. što su u vezi ovih predloženih rješenja ključnih hrvatskih problema učinili, te   što i kada planiraju učiniti, a tako molim i ministre da me obavijeste što su oni učinili , te što i kada  planiraju učiniti za provedbu ovog projekta u cijeloj Hrvatskoj i u veleposlanstvima i u konzulatima.

Molim sve državne institucije tj. ministarstva i zavode itd.  i sve jedinice lokalne i područne samouprave da se uključe u projekt POVRATKA HRVATA U HRVATSKU.  npr: Hrvatski zavod za zapošljavanje neka  pošalje hrvatskim veleposlanstvima i konzulatima slobodna radna mjesta u Hrvatskoj za rad hrvatskih useljenika, a država RH, gradovi, županije i općine neka objave slobodne   škole, vojarne  i stanove za smještaj hrvatskih useljenika ili da ih adaptiraju u stanove ili hostele. A, ako se ne javi dostatan broj radnika, onda se mogu primati  strani radnici i sl.  Predlažem da Ministarstvo demografije  i useljeništva RH bude koordinator svih državnih i lokalnih tijela u provedbi projekta POVRATAK HRVATA U HRVATSKU.

U vezi rada, boravka, obrazovanja, liječenja, te smještaja hrvatskih useljenika, kao i u vezi sve poticaja za useljavanje hrvatskih useljenika treba obvezno i hitno napisati VODIČ ZA HRVATSKE USELJENIKE sa svim procedurama sa kojima se susreću hrvatski iseljenici i  hrvatski useljenici  na hrvatskom, engleskom, španjolskom, portugalskom i njemačkom jeziku i instalirati ga na Internet da ga vide i s njime se upoznaju svi Hrvati, hrvatski iseljenici, njihovi potomci i članovi njihovih obitelji diljem svijeta.

Udruga za povratak Hrvata odlično surađuje sa Udrugom Marshall plan Hrvatska, budućnost uz dijasporu, čiji je predsjednik  Zdenko Štriga, posebni savjetnik ministra Ivana Šipića u Ministarstvu demografije i useljeništva RH. Udruga za povratak Hrvata u Hrvatsku radi više na poboljšanju zakona kao pretpostavki za brže i brojnije useljavanje hrvatskih iseljenika, te izravno  pomaže hrvatskim iseljenicima i useljenicima rješavati hrvatske dokumente kao što su: hrvatsko državljanstvo, putovnice, domovnice, osobne iskaznice, boravak, vozačka i prometna dozvola, otvaranje raćuna kod banaka,   te pronalazak smještaja i posla, a Udruga Marshall plan Hrvatska, budućnost uz dijasporu je više usmjerena za   ulaganja u Hrvatsku iz hrvatskog iseljeništva .

 

 

Predsjednik URUGE ZA POVRATAK HRVATA U HRVATSKU

Verko Kutleša, mag. oec.

Email: verkokutlesa@gmail.com

Mob: 091 514 38 04

Pošto je Hrvatska u demografskom slomu i pošto joj zbog toga prijeti nestanak zbog izumiranja Hrvata u Hrvatskoj
predstavit ću Vam

PONUĐENA RJEŠENJA SA OBRAZLOŽENJM ZA BRŽI I BROJNIJI POVRATAK HRVATA U HRVATSKU
NA MEĐUNARODNOJ KONFERENCIJI GLOBALNE DIJASPORE EU – HRVATSKA DIJASPORA U GLOBALNOJ

PERSPEKTIVI DIJASPORE (09. 05. 2025.)

Osvrnut ću se na model demografske revitalizacije, a to je POVRATAK HRVATA U HRVATSKOJ iz hrvatskog iseljeništva. POVRATAK
HRVATA U HRVATSKOJ JE PROJEKT STOLJEĆA.

U svom životu se držim načela bl. A. Stepinca, a jedna od tih su:
„ Ništa me neće prisiliti da prestanem ljubiti pravdu , ništa me neće prisiliti da prestanem mrziti nepravdu, a u ljubavi prema
hrvatskom narodu ne dam se ni od koga natkriliti. „
Moj cilj i cilj UDRUGE ZA POVRATAK HRVATA U HRVATSKU je povratak Hrvata u Hrvatsku prema dobroj praksi Izraela i Irske. A,
moji uzori u radu UDRUGE su znanstvena istraživanja najpoznatijih i najboljih hrvatskih demografa dr. sc. Stjepana Šterca i
dr.sc. Tado Jurić savjetnika Ivana Šipića ministra Ministarstva demografije i useljeništva RH sa kojima imam odličnu suradnju i
vjerujem u uspjeh ovog projekta i konkretnih predloženih rješenja.

Predlažem ŽURNO organizirati REFERENDUM i potpisati:

1. PROTIV dvostrukog oporezivanja mirovina i plaća ostvarenih u inozemstvu
Razlog PROTIV dvostrukog oporezivanja mirovina i plaća je jer mirovine hrvatski umirovljenici ostvaruju u zemljama gdje su ih
ostvarili i ne žele je primati u Hrvatskoj zbog dvostrukog oporezivanja, osim mirovina ostvarenih u Njemačkoj jer je s Njemačkom
Hrvatska ima potpisan Sporazum o zabrani dvostrukog oporezivanja. Radnik koji ne plaća porez na dohodak tj. na plaću i
umirovljenik mirovinu u nekoj zemlji mora platiti u Hrvatskoj, osim u Njemačkoj, zbog čega radnici i njihove obitelji iseljavaju iz
Hrvatske i useljavaju u zemlje gdje rade ili su ostvarili mirovinu, a mirovine ostavljaju izvan RH kako bi izbjegli dvostruko
oporezivanje. A, bilo bi poželjno da se Hrvati ne iseljavaju zbog dvostrukog oporezivanja i da dohodak tj. plaće i mirovine šalju u
Hrvatsku ili da to primaju u Hrvatskoj. Predlažem da Hrvatski sabor propiše da se ne oporezuju mirovine i plaće ostvarene u
drugim zemljama tj. da se sa ostalim državama sa kojima Hrvatska nije potpisala Sporazum o zabrani dvostrukog oporezivanja
plaća i mirovina da se potpiše sa ostalim državama zabrana dvostrukog oporezivanja ili da se propiše zabranu dvostrukog
oporezivanja u Zakonu o porezu na dohodak RH. Odgovornost za ovu promjenu ili poboljšanje Zakona o porezu na dohodak
odnosno za propisivanje zabrane dvostrukog oporezivanja mirovina i plaća je na Ministarstvu financija RH, Vladi RH i Hrvatskom
saboru.
2. ZA online glasovanje , a ne kao do sada izvan RH u veleposlanstvima i konzulatima.
Razlog ZA online glasovanje je jer kada bi bilo online glasovanje tada bi bila veća izlaznost na izbore i bili bi izbori realniji.
Odgovornost za ovu promjenu ili poboljšanje Ustava RH i Zakona o izboru zastupnika u Hrvatski sabor RH je na Ministarstvu
uprave i pravosuđa RH, Vladi RH i Hrvatskom saboru.
3. ZA pravo na 42 zastupnika izvan RH , a ne 3 kao do sada, radi poštivanja ustavnih načela JEDNAKOST I PRAVEDNOST, opisanih
u članku 3. Ustava RH.
Razlog ZA pravo na 42 zastupnika izvan RH je jer kada bi bilo propisano pravo na 42 zastupnika tada bi bio jači utjecaj hrvatske
dijaspore na politike u Hrvatskom saboru i bio bi brži i brojniji povratak hrvatskih iseljenika u Hrvatsku, a bile bi i veće investicije
hrvatskih iseljenika, pa bi Hrvatska kroz ova poboljšanja bila demografski i gospodarski revitalizirana.
Odgovornost za ovu promjenu ili poboljšanje Ustava RH i Zakona o izboru zastupnika u Hrvatski sabor RH je na Ministarstvu
uprave i pravosuđa RH, Vladi RH i Hrvatskom saboru.
4. ZA skraćenje procesa trajanja odobravanja hrvatskog državljanstva na mjesec dana , a ne kao do sada do 2 godine i više.

2
Razlog ZA skraćenje procesa trajanja odobravanja hrvatskog državljanstva je jer su procedure dugotrajne i treba ih skratiti. Zbog
dugotrajnog čekanja rješenja za hrvatsko državljanstvo hrvatski iseljenici ne mogu ostvarivati svoja prava na vrijeme koja su
vezana na Zakon o hrvatskom državljanstvu, a to je pravo na DOMOVNICU, PUTOVNICU, OSOBNU, itd.
Odgovornost za ovu promjenu ili poboljšanje Zakona o hrvatskom državljanstvu RH je na Ministarstvu unutarnjih poslova RH,
Vladi RH i Hrvatskom saboru.

5. ZA online komunikaciju kod podnošenja zahtjeva i primanje rješenja za hrvatsko državljanstvo
Razlog ZA online komunikaciju kod podnošenja zahtjeva i primanja rješenja za hrvatsko državljanstvo je jer sada hrvatski
iseljenici moraju putovati 3 dana da dođu do veleposlanstva ili konzulata da podnesu zahtjev pa 3 dana natrag, te opet tako 6
dana kada podižu rješenja, a to je ukupno 12 dana putovanja, a kada se uspostavi online komunikacija neće morati putovati,
niti trošiti novce već će moći svu administraciju u vezi stjecanja hrvatskog državljanstva i sl. riješiti brzo za stolom i bez novčanih
izdataka.
Odgovornost za ovu promjenu ili poboljšanje Zakona o hrvatskom državljanstvu RH je na Ministarstvu unutarnjih poslova RH,
Vladi RH i Hrvatskom saboru.
6. ZA skraćenje procesa odobravanja PRIVREMENOG BORAVKA hrvatskih iseljenika sa 3 mjeseca na ODMAH na šalteru
policijskog službenika u policijskoj postaji ili u policijskoj upravi Ministarstva unutarnjih poslova RH nakon predaje POTVRDE za
hrvatske iseljenike za reguliranje boravka u Hrvatskoj dobivene kod Ministarstva demografije i useljeništva RH.
Razlog ZA skraćenje procesa odobravanja privremenog boravka hrvatskih iseljenika je jer imatelji potvrde mogu ODMAH dobiti
privremeni boravak, a onda odmah nakon odobrenja privremenog boravka mogu raditi i zarađivati sebi i svojoj obitelji za život,
te stvarati novu vrijednost u Hrvatskoj i ne moraju biti nikome financijski teret.
Odgovornost za ovu promjenu ili poboljšanje Zakona o strancima RH je na Ministarstvu unutarnjih poslova RH, Ministarstva
demografije i useljeništva RH, Vladi RH i Hrvatskom saboru.
7. ZA povećanje broja zaposlenika u Ministarstvu unutarnjih poslova i u Ministarstvu demografije i useljeništva RH koji rješavaju
status državljanstva hrvatskih iseljenika, te potvrde za hrvatske iseljenike za reguliranje privremenog boravka i privremenog
boravka za hrvatske iseljenike i njihove potomke, te članove njihovih obitelji.
Razlog ZA povećanje broja zaposlenika koji rješavaju status hrvatskih iseljenika itd. je jer će se povećanjem broja zaposlenika
ubrzati postupak rješavanja zahtjeva hrvatskih iseljenika itd.
Odgovornost za ovu promjenu ili poboljšanje Zakona o strancima RH je na Ministarstvu unutarnjih poslova RH, Ministarstvu
demografije i useljeništva RH, Vladi RH i Hrvatskom saboru
8. ZA propisivanje kazne sramoćenja počinitelja i obitelji člana počinitelja KORUPCIJE u Kaznenom zakonu RH
Kaznenim djelom sramoćenja obitelji počinitelja propisuje se zabrana rada počinitelju i članovima obitelji do drugog koljena u
državnim, javnim, županijskim, gradskim i općinskim službama i u trgovačkim društvima kojih su oni osnivači, te se zabranjuje
rad obrta i trgovačkog društva počinitelja i njegove obitelji do drugog koljena sa proračunskim korisnicima i trgovačkim
društvima koje su oni osnovali.
Razlog ZA propisivanje kazne sramoćenja počinitelja i obitelji člana počinitelja korupcije je jer će se propisivanjem kazne
sramoćenja obitelji ostvariti NULTA STOPA KORUPCIJE kao u Singapuru, Novom Zelandu i skandinavskim državama i smanjiti
i prestati iseljavanje iz Hrvatske, a povećat će se useljavanje i investiranje u Hrvatsku, a Hrvatska će biti napučena Hrvatima i
bit će u razini najrazvijenijih država svijeta. Hrvatska je među državama EU koje imaju najvišu stopu korupcije i najvišu stopu
iseljavanja, te ima loše pravosuđe. Prof.dr.sc. Tado Jurić je radio znanstvena istraživanja zadnjeg iseljavanja obrazovanih
hrvatskih iseljenika zadnjih 10-ak godina u Njemačku i utvrdio da je većina iselila iz Hrvatske zbog korupcije i nepravde. Ajmo
riješiti korupciju poboljšanjem zakona tj. propisivanjem kazne za počinitelje korupcije. Dakle, propisivanje kazne i kao rezultat
ostvarivanje nulte stope korupcije je poželjna demografska mjera. Korupcija je u uskoj korelaciji sa iseljavanjem, pa kada je
visoka korupcija onda je nisko ili malo investiranje i slaba zaposlenost i plaće, pa ljudi iseljavaju i obrnuto.
Odgovornost za ovu promjenu ili poboljšanje Kaznenog zakona RH je na Ministarstvu unutarnjih poslova RH, Vladi RH i
Hrvatskom saboru

9. ZA organizirano useljavanje i zapošljavanje hrvatskih iseljenika i hrvatskih potomaka, te članova njihove obitelji iz iseljeništva
putem Hrvatskog zavoda za zapošljavanje i Ministarstva demografije i useljeništva RH , Ministarstva vanjskih poslova RH i
Veleposlanstava i konzulata koja će izravno kontaktirati i obavještavati hrvatske iseljenike o potrebnom radnom snagom u
Hrvatskoj kroz javne objave .
Razlog ZA organizirano useljavanje i zapošljavanje hrvatskih iseljenika, hrvatskih potomaka, te članova njihove obitelji je jer će
se izravno useljavati i zapošljavati radnici hrvatski iseljenici, njihovi potomci i članovi njihovih obitelji, koji će demografski i

3
gospodarski revitalizirati Hrvatsku, te ojačati hrvatsku nacionalnu sigurnost i nacionalnu svijest. Treba koristiti dobru praksu
bivše YU kada je Njemačka putem Hrvatskog zavoda za zapošljavanje tražila radnike za Njemačku.
Odgovornost za ovu promjenu ili poboljšanje Zakona o tržištu rada je na Ministarstvu rada i socijalne skrbi RH, Hrvatskom
zavodu za zapošljavanje, Ministarstvu gospodarstva RH, Ministarstvu unutarnjih poslova RH, Ministarstvu vanjskih poslova RH,
Vladi RH i Hrvatskom saboru.

10. ZA jedinstvenu bazu podataka za pronalazak posla, smještaj i učenje hrvatskog jezika online, te rješavanje hrvatskih
dokumenata, poticajne mjere i sl. u VODIČU ZA HRVATSKE USELJENIKE u Ministarstvu demografije i useljeništva RH koji mora
biti javno objavljen na hrvatskom, engleskom , španjolskom, portugalskom i njemačkom jeziku na Google
Razlog ZA donošenje Vodiča za hrvatske useljenike je da hrvatski useljenici imaju sve potrebne informacije prilikom useljavanja
u RH na jednom mjestu, a ne da traže potrebne informacije kod nekoliko hrvatskih institucija ili privatnih agencija, a ne znaju
gdje tražiti i kako tražiti to u Hrvatskoj.
Odgovornost za izradu VODIČA ZA HRVATSKE USELJENIKE je na Ministarstvu demografije i useljeništva RH, Ministarstvu rada
i socijalne skrbi RH, Hrvatskom zavodu za zapošljavanje, Ministarstvu gospodarstva RH, Ministarstvu unutarnjih poslova RH,
Ministarstvu vanjskih poslova i europskih integracija RH, Vladi RH i Hrvatskom saboru.
11. ZA stvaranje javne satelitske TV kojoj će biti osnivači hrvatski iseljenici, a koja će cjelodnevno imati emisije o Hrvatskoj i
hrvatskim iseljenicima, a naročito emisije o povratku Hrvatskih iseljenika, te besplatno učenje hrvatskog jezika online putem
javne satelitske TV
Razlog ZA stvaranje javne satelitske TV je da hrvatski iseljenici, njihovi potomci i članovi njihovih obitelji budu upoznati sa
hrvatskim aktivnostima svih hrvatskih iseljenika i sa hrvatskim propisima koji se odnose na iseljenike i u na useljenike, te da da
besplatno uče hrvatski jezik i da tako budu pripremljeni za useljavanje u Hrvatsku.
Odgovornost za stvaranje javne satelitske TV je na Ministarstvu kulture i medija RH, Ministarstvu demografije i useljeništva RH,
Hrvatske matice iseljenika, Hrvatskog svjetskog kongresa, Ministarstvu vanjskih poslova i europskih integracija RH, Vlade RH i
Hrvatskog sabora.
12. ZA primjenu dobre demografske politike Izraela, Irske i Mađarske itd.
Razlog ZA primjenu dobre demografske prakse u svijetu je da i Hrvatska ostvari snažnu demografsku i gospodarsku
revitalizaciju kao i zemlje čije modele treba koristiti.
Izrael je 1948.g. kada je dobio državu imao 860 000 Židova, a sada ima oko 10.000.000 Židova, te planira 15.000.000 Židova.
Židovi su u Izraelu od pustinje napravili plodna polja i izvoze poljoprivredne proizvode, dok je Hrvatska 1991. g. kada je stvorena
kao država imala oko 4.500.000 Hrvata. Nakon 1991.g. do 2024.g.g. je iseljeno oko 1.000.0000 Hrvata, umjesto da je toliko
useljeno, pa bi imala oko 5.500.000 Hrvata, a sada u 2025.gh. Hrvatska ima oko 3.800.000 Hrvata i planira pad broja Hrvata u
Hrvatskoj. Hrvatski političari su od od plodnih slavonskih ravnica napravila pustinju, iako kroz nju teku najveće europske rijeke,
a Izrael od pustinja plodna polja.Uz to, Golda Meir , predsjednica Vlade Izraela je propisala stroge kazne za počinitelje korupcije,
pa je značajna njena izjava da počinitelje korupcije da ih treba progoniti do 7. koljena. Irska Vlada je javno pozvala svoje
iseljenike da se vrate u Irsku i da investiraju u Irsku jer im je propisala mnoge porezne beneficije i razne poticajne mjere, pa su u
Irsku stigle najveće svjetske IT kompanije i farmaceutska industrija itd., pa je Irska od najsiromašnije europske države ušla u
krug najrazvijenijih EU država.
Odgovornost za primjenu dobre demografske prakse u svijetu je na Ministarstvu demografije i useljeništva RH, Hrvatskog
svjetskog kongresa, Ministarstvu vanjskih poslova i europskih integracija RH, Vlade RH i Hrvatskog sabora.

13. ZA BESPLATAN LET AVIONOM iz matične zemlje u Hrvatsku
14. ZA 1.000,00 EUR gotovine pri slijetanju u zračnu luku u Hrvatskoj
15. ZA 4000,00 EUR u obrocima tijekom prve godine boravka u Hrvatskoj plus dodaci za svako dijete
16. ZA SUBVENCIONO STANOVANJE i ZDRAVSTVERNO OSIGURANJE dok se zaposle
17. ZA BESPLATAN TEČAJ HRVATSKOG JEZIKA
18. ZA PRONALAZAK POSLA prema stečenoj stručnim kvalifikacijama u matičnoj zemlji itd.
19. ZA 1.500,00 EUR MINIMALNA PLAĆA RADNIKA
20. Za PRAVO NA DJEČJI DOPLATAK nakon odobrenog boravka u Hrvatskoj, a ne nakon 3 godine kako bi imali isto
pravo kao i azilanti, čime su diskriminirani tj. azilanti ne moraju boraviti 3 godine već pravo na doplatak stječu
statusom azilanta odnosno odmah .
Razlog ZA provedbu ovih ponuđenih rješenja je radi ekonomske i socijalne sigurnosti radnika u Hrvatskoj, radi poticaja
povratka hrvatskih iseljenika, njihovih potomaka i članova njihove obitelji, kao i ostanka Hrvata u Hrvatskoj.

4
Razlog ZA 1.500.00 EUR minimalne plaće je zbog diskriminacije hrvatskih radnika u odnosu na strane radnike kojima
poslodavci plaćaju stan, hranu i prijevoz, a hrvatskim ne, pa hrvatski radnici zbog toga iseljavaju. Ako se poveća minimalac
na 1500,00 EUR Hrvati neće iseljavati, već će useljavati jer im se neće isplatiti raditi izvan RH, a poslodavci neće morati
uvoziti stranu radnu snagu jer će imati dosta domaćih hrvatskih radnika. Poslodavci imaju veći trošak za strane radnike
strane radnike nego kada bi hrvatskim radnicima platili 1.500,00 EUR jer stranim radnicima osim minimalca plaćaju stan,
hranu i prijevoz. Molim Vas, osigurajte za hrvatske radnike najmanje ono što osigurate i za strane radnike.
Kako to da Hrvatska financira dolazak azilanata u Hrvatsku i da za to imamo novca i da azilantima osiguramo hotelski
smještaj i hranu, a da ne osiguramo ništa za migrante hrvatske useljenike ? Molim Vas, osigurajmo novčanu pomoć, smještaj
i hranu i ostalo za hrvatske useljenike, bar ono što osiguramo za azilante.
Odgovornost za provedbu ponuđenih rješenja od točke 13. do 20. je na Ministarstvu demografije i useljeništva RH,
Ministarstva financija RH, Hrvatskog svjetskog kongresa, Ministarstvu vanjskih poslova i europskih integracija RH, Vlade RH
i Hrvatskog sabora.
Ovo su ponuđena rješenja koja treba brzo provesti, pa će Hrvatska biti u društvu najrazvijenijih država EU, a hrvatski
iseljenici i ostali narodi će se željeti useliti u Hrvatsku jer će Hrvatska biti poželjna useljenička zemlja.
U RH imamo Pravilnik o pomoći azilantima, Vodič za integraciju stranaca, ali nemamo slično propisano za hrvatske
useljenike, pa Vas molim propišite prava hrvatskih useljenika slično kao za strance i slično kao što je to propisao Izrael za
useljavanje Židova.
Svakodnevno sam u komunikaciji sa ministrom Ivanom Šipićem i sa njegovim savjetnicima kojima šaljem razne prijedloge,
mišljenja i saznanja u vezi povratka hrvatskih iseljenika, te svakodnevno komuniciram sa hrvatskim iseljenicima u vezi
pojašnjenja propisa /zakona , pripreme hrvatskih iseljenika za useljenje u Hrvatsku, dočeka na aerodromu u Zagrebu,
pronalaska stana, pronalaska posla, pribavljanja matičnih listova u Hrvatskoj po župama i arhivima, pripremi vjenčanja
hrvatskih iseljenika u crkvama njihovih djedova i baka, posjete n rodnim krajevima njihovih pradjedova , šukundjedova itd.,
pomaganja u vezi dobivanja dokumenta u MUP-u RH, poreznoj upravi i gradskim uredima pojašnjenja propisa itd.
Naglasit ću, ako želimo spasiti Hrvate u Hrvatskoj i Hrvatsku onda hrvatskim useljenicima povratnicima u Hrvatsku hrvatska
vlast treba osigurati brzo REFERENDUM , radi provedbe ponuđenih rješenja, a Udruga za povratak Hrvata nudi svekoliku
podršku i pomoć u pripremi i provedbi predloženih rješenja, a posebno naglašavam sljedeće:
1. Hrvatsko državljanstvo, boravak i radnu dozvolu
2. Besplatno učenje hrvatskog jezika
3. Stanovanje
4. Posao
Ponuđena rješenja su poslana:
1. Predsjednik Vlade RH
2. Predsjednik Hrvatskog sabora
3. Predsjednik RH
4. Predsjednici klubova zastupnika u Hrvatskom saboru
5. Ministri RH
6. Medijima RH
7. Ostali
Predsjednik UDRUGE ZA POVRATAK HRVATA U HRVATSKU
Verko Kutleša, mag. oec.
E-mail: verkokutlesa@gmail.com
Mob: 091 514 38 04
ŽIRO-RAČUN UDRUGE
IBAN: HR 432 360 000 110 313 132 0
Zagrebačka banka, Trg bana Josipa Jelačića 10, SWIFT ZABAHR2X

P.S.
Ako smatrate da su aktivnosti UDRUGE ZA POVRATAK HRVATA U HRVATSKU dobre za Hrvatsku i hrvatski narod u Hrvatskoj i u
hrvatskom iseljeništvu, molim Vas, dajte svoju novčanu, organizacijsku i medijsku potporuUdruzi za povratak Hrvata u Hrvatsku.

PONUĐENA RJEŠENJA ZA BRŽI I BROJNIJI POVRATAK HRVATA U HRVATSKU

NA MEĐUNARODNOJ KONFERENCIJI GLOBALNE DIJASPORE EU – HRVATSKA DIJASPORA U GLOBALNOJ

PERSPEKTIVI DIJASPORE 08. i 09. 05. 2025.

Držim se načela bl. A. Stepinca :
„ Ništa me neće prisiliti da prestanem ljubiti pravdu , ništa me neće prisiliti da prestanem mrziti nepravdu, a u ljubavi
prema hrvatskom narodu ne dam se ni od koga natkriliti. „
Moj cilj je povratak Hrvata u Hrvatsku prema dobroj praksi Irske i Izraela.
Predlažem ŽURNO organizirati REFERENDUM i potpisati:
1. PROTIV dvostrukog oporezivanja mirovina i plaća ostvarenih u inozemstvu
2. ZA online glasovanje ( a ne kao do sada izvan RH u veleposlanstvima i konzulatima)
3. ZA pravo na 42 zastupnika izvan RH ( a ne 3 kao do sada) , radi poštivanja ustavnih načela JEDNAKOST I
PRAVEDNOST, opisanih u članku 3. Ustava RH
4. ZA skraćenje procesa trajanja odobravanja hrvatskog državljanstva na mjesec dana
( a ne kao do sada do 2 godine i više )
5. ZA online komunikaciju kod podnošenja zahtjeva i primanje rješenja za hrvatsko državljanstvo
6. ZA skraćenje procesa odobravanja PRIVREMENOG BORAVKA hrvatskih iseljenika sa 3 mjeseca na ODMAH
na šalteru policijskog službenika u policijskoj postaji ili policijskoj upravi
7. ZA povećanje broja zaposlenika u MUP-u RH i u Ministarstvu demografije i useljeništva RH koji rješavaju
status državljanstva hrvatskih iseljenika, te privremenog boravka i radne dozvole za hrvatske iseljenike i
njihove potomke
8. ZA propisivanje kazne sramoćenja počinitelja i obitelji ili sl. u Kaznenom zakonu RH za počinitelja
KORUPCIJE jer je korupcija u korelaciji sa iseljavanjem, a radi ostvarenja NULTE STOPE KORUPCIJE kao u
Singapuru, Novom Zelandu i skandinavskim državama
9. ZA organizirano useljavanje i zapošljavanje hrvatskih iseljenika i hrvatskih potomaka iz iseljeništva putem
Hrvatskog zavoda za zapošljavanje i Ministarstva demografije i useljeništva RH
10. ZA jedinstvenu bazu podataka za pronalazak posla, smještaj i učenje hrvatskog jezika online, te rješavanje
hrvatskih dokumenata, poticajne mjere i sl. u VODIČU ZA HRVATSKE USELJENIKE u Ministarstvu
demografije i useljeništva RH
11. ZA stvaranje javne satelitske TV kojoj će biti osnivači hrvatski iseljenici, a koja će cjelodnevno imati emisije
o Hrvatskoj i hrvatskim iseljenicima, a naročito emisije o povratku Hrvatskih iseljenika , te besplatno učenje
hrvatskog jezika online putem TV
12. ZA primjenu dobre demografske politike Izraela, Irske i Mađarske
13. ZA BESPLATAN LET AVIONOM iz matične zemlje u Hrvatsku
14. ZA 1.000,00 EUR gotovine pri slijetanju u zračnu luku u Hrvatskoj
15. ZA 4000,00 EUR u obrocima tijekom prve godine boravka u Hrvatskoj plus dodaci za svako dijete
16. ZA SUBVENCIONO STANOVANJE i ZDRAVSTVERNO OSIGURANJE dok se zaposle
17. ZA BESPLATAN TEČAJ HRVATSKOG JEZIKA
18. ZA PRONALAZAK POSLA prema stečenoj stručnim kvalifikacijama u matičnoj zemlji itd.
19. ZA 1.500,00 EUR MINIMALNA PLAĆA RADNIKA
20. ZA PRAVO NA DOPLATAK za djecu s odobrenim boravkom, a ne nakon 3 godine
Obavijestiti:
1. Predsjednika Vlade RH
2. Predsjednika RH
3. Predsjednika Sabora RH
4. Ministre RH
5. Medije RH
6. Ostali
Predsjednik UDRUGE ZA POVRATAK HRVATA U HRVATSKU
Verko Kutleša, mag. oec.
E-mail: verkokutlesa@gmail.com
Mob: 091 514 38 04
ŽIRO-RAČUN UDRUGE
IBAN: HR 432 360 000 110 313 132 0
Zagrebačka banka, Trg bana Josipa Jelačića 10, SWIFT ZABAHR2X

PROJEKT STOLJEĆA
POVRATAK HRVATA U HRVATSKU

PROVODI

UDRUGA ZA POVRATAK HRVATA U HRVATSKU

CILJEVI UDRUGE:
– Promicanje razvitka i unaprjeđenje zakonodavnog, institucionalnog, financijskog i
strateškog okvira za povratak hrvatskih iseljenika u Hrvatsku,
– Poticanje i podržavanje povratka i useljavanja hrvatskih iseljenika u Hrvatsku,
– Promicanje veza i jačanja suradnje RH s Hrvatima izvan Hrvatske, očuvanje i jačanje
nacionalnog identiteta, očuvanje hrvatskog jezika, kulturnog stvaralaštva i baštine,
– Pomoć hrvatskim iseljenicima i povratnicima kada im je to potrebno, a naročito
pomoć kod rješavanja hrvatskog državljanstva, domovnice, putovnice, osobne
iskaznice, zdravstvene iskaznice, vozačke i prometne dozvole, radne i boravišne
dozvole u Hrvatskoj, te financijska i materijalna pomoć,
– Promicanje hrvatskog zajedništva kao temelja opstanka Hrvata,
– Promicanje prijateljstva i solidarnosti sa hrvatskim iseljenicima i povratnicima kroz
razvoj društvenih, kulturnih, obrazovnih sportskih, umjetničkih i drugih aktivnosti,
– Promicanje i jačanje prava, interesa i sloboda hrvatskih iseljenika,
– Poticanje gospodarskih ulaganja hrvatskih iseljenika u Hrvatsku, te prijenos znanja i
iskustava iz inozemstva, kao npr: Izrael, Irska, Singapur, Mađarska, skandinavske
zemlje, Novi Zeland pa tako što bolje gospodarski i demografski revitalizirati
Hrvatsku.

DJELATNOSTI UDRUGE kojima se ostvaruju ciljevi:
– Obrazovanje hrvatskih iseljenika i povratnika,
– Volonterstvo,
– Promicanje društvene solidarnosti,
– Suzbijanje korupcije jer je korupcija snažan uzrok iseljavanja,
– Poticanje hrvatskih građana i hrvatskih iseljenika na odlučivanje na izborima, u
Hrvatskom saboru, u ministarstvima, veleposlanstvima i konzulatima , itd. ,
– Razvoj civilnog društva,

2

– Praćenje i poticanje poboljšanja hrvatskih politika,
– Javno informiranje i mediji,
– Poboljšanje zakona,
– Besplatna pravna pomoć kod rješavanja statusnih prava i dobivanje hrvatskih
dokumenata (npr: rješenje o hrvatskom državljanstvu, domovnica, putovnica,
boravak, radna i boravišna dozvola, osobna iskaznica, vozačka i prometna dozvola,
zdravstvena iskaznica, itd.), pronalaska posla i smještaja, te učenje hrvatskog jezika,
– Zaštita hrvatskih iseljenika i povratnika,
– Njegovanje hrvatskog identiteta,
– Razvojna suradnja.

P.S.
Udruga je osnovana 04.03.2025.
Uključite se u rad UDRUGE i pomozite je svojim doprinosom organizacijski, ljudski i financijski
kako bismo ZAJEDNO ostvarili naš ZAJEDNIČKI STRATEŠKI CILJ, a to je, POVRATAK HRVATA U
HRVATSKU. Ovo je ozbiljan projekt, a projekt se sastoji od aktivnosti, organizacije, resursa
(ljudskih, materijalnih i financijskih) i vremena početka i završetka.

NIKAD SE NEĆU PREDATI,
JA ĆU SE BORITI !

Predsjednik Udruge za povratak Hrvata u Hrvatsku

Hrvatski branitelj iz Domovinskog rata u borbenom sektoru
Glavni policijski inspektor u mirovini
Financijsko knjigovodstveni vještak
Stečajni upravitelj
Ovlašteni vanjski revizor
Ovlašteni unutarnji revizor

Verko Kutleša. mag. oec.
E-mail: verkokutlesa@gmail.com

Pravedna - SOCIJALNA POLITIKA I DEMOGRAFSKA REVITALIZACIJA U HRVATSKOJ JE DIO POLITIČKO PROGRAMA POLITIČKE STRANKE P R A V E D N A H R V A T S K A Hrvatskoj

 U Zagrebu, 30. svibnja 2025.

Continue Reading

EKONOMIJA

Potpisan ugovor za nadzor radova na dionici Mostar sjever – Mostar jug

Published

on

U sjedištu JP Autoceste FBiH u Mostaru danas je potpisan Ugovor za usluge nadzora radova i tehničke asistencije za dionicu Mostar sjever – Mostar jug autoceste na Koridoru 5C.

Ugovor su potpisali direktor JP Autoceste FBiH Denis Lasić i Stephen Kimmett, predstavnik konzorcija koji čine Roughton International Limited i IRD Engineering Srl, priopćeno je iz JP Autoceste FBiH.

Potpisivanju su prisustvovali i direktor Roughton International Limited Ranjith Gunaratne te predstavnica IRD Engineering Srl Minela Bašić.

Kako se navodi, ukupna vrijednost ugovora iznosi 8.189.618,62 eura s PDV-om, a sredstva su osigurana u okviru zajma potpisanog s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD).

– Nakon današnjeg potpisivanja ugovora za usluge nadzora radova i tehničke asistencije ostalo nam je još završiti i postupak odabira izvođača radova na dionici Mostar sjever – Mostar jug. Ovaj postupak se nalazi u drugoj, završnoj, fazi te je za očekivati da ćemo ubrzo krenuti s radovima na izgradnji ove dionice, jedne od najkompleksnijih na cijelom Koridoru – rekao je Denis Lasić, direktor JP Autoceste FBiH.

Dionica Mostar sjever – Mostar jug, ukupne dužine 13,8 km, dio je LOT-a 4 Koridora Vc. Dionica počinje petljom Mostar sjever u naselju Kutilivač, a završava petljom Mostar jug koja je povezana s magistralnim putem M6.1 Gnojnice – Blagaj.. Trasa na dionici prolazi uglavnom brdovitim i planinskim terenom, pa se duž trase izmjenjuju usjeci i nasipi s većim brojem objekata.

Na ovoj dionici, osim navedenih petlji s bočnim naplatnim mjestima, gradit će se 11 mostova/vijadukata, šest dvocjevnih tunela, tri potputnjaka, dva natputnjaka, a u sklopu petlje Mostar sjever projektiran je i Centar za kontrolu i upravljanje prometom (COKP).

Kompletna dionica Mostar sjever – Mostar jug prolazi kroz Grad Mostar, odnosno Hercegovačko – neretvansku županiju, zaključeno je u priopćenju./HMS/

 

 

Preporučeno:

Continue Reading

EKONOMIJA

Predsjednik HDZ-a BiH Čović s veleposlanikom Mađarske o europskom putu i jačanju bilateralne suradnje

Published

on

Predsjednik HDZ-a Bosne i Hercegovine dr. Dragan Čović sastao se danas s veleposlanikom Mađarske u Bosni i Hercegovini, Nj. E. Krisztiánom Pósom u Domu HDZ-a BiH u Mostaru. Sastanku je nazočila i dopredsjednica HDZ-a BiH Darijana Filipović.

Tijekom sastanka razgovarano je o aktualnom političkom trenutku u Bosni i Hercegovini, s naglaskom na provedbu europskih reformi koje su ključne za otvaranje pristupnih pregovora s Europskom unijom. Posebna pozornost bila je usmjerena na važnost očuvanja stabilnog političkog dijaloga, zaštitu ustavnog poretka te osiguravanje legitimnog predstavljanja konstitutivnih naroda. Razmotreni su i pravci daljnjeg jačanja odnosa između Bosne i Hercegovine i Mađarske, uključujući spremnost na nastavak suradnje i razmjenu iskustava u područjima od zajedničkog interesa.

Predsjednik Čović naglasio je kako je usvajanje preostalih prioritetnih zakona neophodno za iskorak u procesu europskih integracija. Posebno je istaknuo nužnost donošenja izmjena Izbornog zakona koje će osigurati ustavnu jednakopravnost i omogućiti hrvatskom narodu u BiH legitimno političko predstavljanje, osobito u kontekstu predstojećih Općih izbora 2026. godine.

Veleposlanik Pósa potvrdio je kontinuiranu potporu Mađarske europskim integracijama Bosne i Hercegovine. Naglasio je važnost nastavka reformskih procesa te izrazio spremnost za ojačavanje bilateralne suradnje u svim ključnim sektorima.

 

Continue Reading

EKONOMIJA

Mostar Parking izgubio spor protiv UNIS-a: Tražili 200 000 KM odštete, a sada moraju platiti 25 tisuća KM troškova

Published

on

sud utvrdio da su gubici mostar parkinga posljedica njihovih propusta

 N. Bačić/Hercegovina.info

 

Portal Hercegovina.info imao je ekskluzivan uvid u presudu Općinskog suda u Mostaru donesenu 21. kolovoza kojom je odbjena većina tužbenih zahtjeva Javnog poduzeća „Mostar Parking“ d.o.o. Mostar protiv društva UNIS Telekomunikacije d.d. Mostar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zbog čega je Mostar parking tužio UNIS?

Odnos između UNIS Telekomunikacija d.d. Mostar i JP Mostar Parking započeo je sporazumom o poslovno-tehničkoj suradnji sklopljenom 1. prosinca 2021. godine. Prema ovom ugovoru, UNIS je besplatno razvio i isporučio softversko rješenje za naplatu parkinga, uključujući funkcionalne aplikacije, podršku i infrastrukturu potrebnu za njegovo pravilno funkcioniranje.

Mo parking unis presuda

Ads by FatChilli

Rok važenja ugovora bio je do 30. rujna 2022. godine. Nakon isteka, UNIS više nije imao zakonsku osnovu za nastavak suradnje. JP Mostar Parking nije preuzeo softver formalnim putem, nije osigurao infrastrukturu niti potpisao zapisnik o primopredaji, a nije raspisano ni novo javno nadmetanje za nastavak tehničke podrške.

Tijekom trajanja ugovora, sustav je bio u funkciji, ali nakon isteka Mostar Parking nije proveo formalni prijelaz. UNIS je apelirao da poduzeće preuzme sustav uploadanjem na vlastitu infrastrukturu — što se, prema tvrdnjama UNIS-a, nije dogodilo iz nepoznatih razloga.

Mo parking unis presuda

Iako je Mostar Parking tvrdio da je zbog neisporučenog softvera pretrpio štetu od preko 200 tisuća maraka, sud je ocijenio da njihovi navodi nemaju uporišta. Presudom je UNIS obvezan predati softver poduzeću, dok je Mostar Parking dužan platiti više od 25 tisuća KM troškova postupka.

Ambiciozni zahtjevi – tanki dokazi

Mostar Parking od UNIS-a je tražio isplatu 166.534,95 KM na ime izgubljene dobiti, 9.241,09 KM za kupnju nove aplikacije „GO Parking“ od tvrtke Lanaco, 36.633,15 KM zbog obveza prema UINO-u, te dodatne iznose s kamatama i troškovima.

Sud je, međutim, utvrdio da softver nije bio neispravan, da je funkcionirao i da su gubici koje Mostar Parking prikazuje posljedica njihovih vlastitih odluka i propusta.

Prema nalazima vještaka, aplikacija je bila funkcionalna i korištena u razdoblju ugovora, naime za vrijeme trajanja evidentirano je više od 142 tisuće transakcija.

Mo parking unis presuda

Svjedoci su također potvrdili da je softver radio sve do 22. prosinca 2022., a pad sustava vezan je uz uvođenje novih uređaja, ne zbog pogreške UNIS-a.

Sud je zaključio da Mostar Parking nije uspio dokazati uzročno-posljedičnu vezu između UNIS-a i svojih financijskih problema.

Na klupi za svjedoke na jednom ročištu našao se i gradonačelnik Mostara Mario Kordić.

Mo parking unis presuda

„Štete“ koje su sami proizveli

Sud je odbacio tvrdnje Mostar Parkinga o izgubljenoj dobiti, ocijenivši da je riječ o spekulativnim procjenama, te naglasio da su porezne nepravilnosti i obveze prema UNO-u posljedica vlastitih propusta poduzeća. Trošak kupnje nove aplikacije „GO Parking“ također je ocijenjen kao poslovna odluka tužitelja, a ne šteta prouzročena tuženikom.

Jedan od ključnih elemenata tužbe JP Mostar Parking odnosio se na porezne nepravilnosti i obveze utvrđene od strane UNO-a. Sud je jasno poručio da Mostar Parking svoje porezne dugove ne može prebacivati na UNIS. Oni proizlaze iz njihovog vlastitog poslovanja i nemara, a ne iz softverskog rješenja.

JP Mostar Parking je u tužbi naveo da je zbog neispravnog i nepotpunog softverskog rješenja UNIS-a došlo do problema u vođenju evidencija o izdanim parkirnim kartama.

Zbog tih nepravilnosti, tvrdili su, UNO im je u ožujku 2024. godine naložio da plate dodatne porezne obveze, zatezne kamate i troškove prinudne naplate.

Tužitelj je zahtijevao da UNIS nadoknadi iznos od 36.633,15 KM, što se odnosilo na 28.832,00 KM glavnice, 6.359,55 KM zakonskih kamata, 1.441,60 KM troškova prinudne naplate.

Rješenjem UNO-a od 26. ožujka 2024. utvrđeno je da Mostar Parking duguje navedene iznose na temelju kontrole poreza na dodanu vrijednost (PDV) za razdoblje 1. listopada 2018. – 30. rujna 2023.

Mo parking unis presuda

Mostar Parking je ove iznose platio 1. travnja 2024., što je dokazano elektronskim nalozima i potvrđeno u spisu.

Ekonomski vještak utvrdio je da se ta porezna obveza ne može dovesti u vezu s UNIS-om, već isključivo s načinom na koji je Mostar Parking sam vodio i obračunavao porezne obveze.

Vještak je naglasio da problem nije u softveru nego u činjenici da Mostar Parking nije obračunavao PDV za mjesečne parkirne karte, i to ni u razdoblju dok je sustav normalno funkcionirao.

Martina Grle, zaposlenica JP Mostar Parking u računovodstvu, potvrdila je da su se problemi s PDV-om pojavljivali i ranije te da su rezultat nepravilnog rada u samom poduzeću, a ne propusta UNIS-a.

Sud je ocijenio da UNIS nije odgovoran za porezne obveze utvrđene od strane UINO-a.

Nepravilnosti su nastale zbog propusta u radu Mostar Parkinga, koji je bio dužan sam voditi porezne evidencije i uredno prijavljivati PDV.

Zbog toga je zahtjev tužitelja za naknadu štete u iznosu od 36.633,15 KM – odbijen kao neosnovan.

Mo parking unis presuda

UNIS nije dužan platiti ni prelazak na novi softver

Općinski sud u Mostaru kao neosnovan odbio je i zahtjev JP Mostar Parking da im UNIS Telekomunikacije nadoknadi trošak od 9.241 KM za aplikaciju „GO Parking“ kupljenu od tvrtke Lanaco.

Mo parking unis presuda

Mostar Parking je tvrdio da je bio prisiljen kupiti novi softver nakon pada sustava krajem 2022. godine. Sud je, međutim, utvrdio da je softver UNIS-a bio funkcionalan i korišten do 22. prosinca 2022., s više od 142 tisuće transakcija. Vještaci su potvrdili da pad sustava nije uzrokovan propustima UNIS-a, nego novim uređajima koje je instalirao sam Mostar Parking. Kupnja „GO Parkinga“ ocijenjena je kao poslovna odluka, a ne posljedica ugovorne povrede. Zbog toga je sud taj zahtjev odbio kao neosnovan.

Mostar parking mora platiti oko 26.000 KM sudskih troškova

Sud je prihvatio tek manji dio zahtjeva – da UNIS formalno preda programsko rješenje Mostar Parkingu, što proizlazi iz ugovornih odredbi i što je i sam UNIS cijelo vrijeme predlagao upravi Parkinga.

No, ukupna bilanca spora za Mostar Parking je negativna: pored gubitka tužbenih zahtjeva, poduzeće je dužno platiti 25.941,35 KM sudskih troškova, zajedno sa zakonskim kamatama.

Presuda još nije pravomoćna, Mostar Parking se može žaliti Županijskom sudu u Mostaru u roku od 30 dana. No, činjenica da je u ovom postupku njihov zahtjev praktično „pao u vodu“ otvara ozbiljna pitanja o poslovanju i načinu na koji gradska firma vodi pravne sporove.

Pri preuzimanju teksta, obavezno je navesti hercegovina.info i autora kao izvor te dodati poveznicu na autorski članak

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2010 - 2024 BPZ.ba